Re: Zaèínáme s Atmel Studiem - kontrola

Čtvrtek Únor 4 23:46:29 CET 2021

Celý život dělám s 8 bitama, protože jednak mi vždycky výpočetní
rychlostí stačily a taky jsem byl přesvědčený, že 32 bit musí mít i 32
bitové proměnné a pokud si většinou vystačím s 8 bitovými proměnnými, že
mi všechno zabere spoustu paměti navíc. Nedávno jsem se začet do jedné
diplomky, kde student řešil domácí vaření piva :-) a na 32 bitovém
silabsu měl pár teplotních čidel a SD kartu. Psal tam že mnoho lidí má
tu představu jako já :-) že proměnné jsou 16 a 32 bitové (to už by šlo)
a dokonce že pro některé úlohy kód zabere míň paměti než u 8 bitu a že
procesor může mít i menší spotřebu. To mě docela nadchlo.

Dělám se silabsama, takže mám i silabsácké vývojové prostředí - staré
IDE. Oni sice mají už dlouho Simplicity studio, které umí jak 8, tak 32
bit procesory, ale taky jim hodně dlouho trvalo, než do toho doplnili
starší typy 8 bit procesorů, s kterýma dělám. Postupně na to Simplicity
studio přecházím, jen nevím, co mě u těch 32 bitů čeká. Dozvěděl jsem
se, že na to není programovadlo, programuje se to přes starter kit,
který má USB. Na něm je spousta blbostí, které nevyužiju, ale aspoň si
na tom budu moct ze začátku něco odzkoušet :-) Vybral jsem si tenhle
https://www.silabs.com/mcu/32-bit/efm32-tiny-gecko-tg11/device.efm32tg11b120f128gm32#software

Anděl