Re: Začínáme s Atmel Studiem - kontrola

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Únor 5 09:31:11 CET 2021

Těch 5V je asi jediná výhoda. Co se týče hodin, když procesor spustíte,
má nějaké hodiny nastaveny - musí minimálně umět spustit kód z flash.
Když se s tím spokojíte, můžete se na clock tree v zásadě vykašlat.
Periferie mají zdánlivě hodně bitů k nastavení, ale většinou stačí
nastavit jich jen minimum, aby to fungovalo.
Co se týká návrhu desky a její realizace, začátečníci stejně použijí
nějaký modul a pokročilí s tím nemají zase takový problém. SWD/USB
adaptér seženete za pár šupů nebo si můžete udělat klon Blackmagic a
velká výhoda je, že debug s ním vám přímo ukáže, co se v CPU děje.
Prostě setrvávat u 8-bitů už nemá moc velký smysl.
Ostatně učit děti, že MOSFET jde budit přímo pinem procesoru asi také
není úplně nejlepší nápad. Měly by si zvykat, že svět elektroniky je
poměrně složitý a součástky nají bohužel i vlastnosti, které se moc
nehodí, ale je nutné s nimi počítat.

Mrazík