Re: Dimenzování frekvenčních měničů - bylo OT Budme radi za HWnews

Neděle Duben 18 04:49:38 CEST 2021

Možná to bylo tím, že jsme používali běžné asynchronní motory 400V/50Hz,
tam to tak nějak vycházelo.

Frekvenční měnič je podobný jako spínaný zdroj. Chcete točit motorem o
určitém výkonu, vyberete měnič, co ten výkon dá, chcete mít rezervu,
vyberete o stupeň vyšší. Ta rezerva je často potřeba pro rozběh pohonu.
Jste prostě na té bezpečné straně, protože vybrat menší měnič a pak na
stavbě zjistit, že motorem neotočí, protože okamžitě vyhodí chybu na
nadproud, to je drahé.

Zase může být problém, když je měnič moc silný pro nějaký malinkatý motor.

V bývalé práci jsme měli na stroji nějaký maličký servomotor a k tomu
nejmenší servo, co šlo objednat, jenže to spolu nefungovalo. Já jsem to
nevybíral, přišel jsem k tomu jako slepej k houslím. Servo prostě zahlásilo
chybu a konec, s tímhle motorem točit nebudu. Bylo napájené 400V. Už nevím
jestli jsem to našel v manuálu nebo mi to řekli na technické podpoře (Bosch
Rexroth myslím), řešení bylo napájet to 230V - takže 3x trafo 400/230V, šlo
by tam i odpovídající třífázové, ale tohle šlo koupit v Soneparu rychle.

P.K.