RE: Dimenzování frekvenčních měničů - bylo OT Budme radi za HWnews

Zdenek zdej na atlas.cz
Neděle Duben 18 08:22:29 CEST 2021

Serva jsou trochu jiný případ. Už kvůli zpětné vazbě, která u měničů není.

Také jsme nedávno napájeli motor nějakého minidopravníčku nejmenším měničem v řadě, který byl stále výrazně předimenzovaný proti motoru. Stačilo obvyklé nastavení měniče podle parametrů motoru. Plus ještě na radu dodavatele nějaký parametr navíc, který jinak nechávám v defaultu.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Sunday, April 18, 2021 4:50 AM
To: HW-news
Subject: Re: Dimenzování frekvenčních měničů - bylo OT Budme radi za HWnews

Možná to bylo tím, že jsme používali běžné asynchronní motory 400V/50Hz, tam to tak nějak vycházelo.

Frekvenční měnič je podobný jako spínaný zdroj. Chcete točit motorem o určitém výkonu, vyberete měnič, co ten výkon dá, chcete mít rezervu, vyberete o stupeň vyšší. Ta rezerva je často potřeba pro rozběh pohonu. Jste prostě na té bezpečné straně, protože vybrat menší měnič a pak na stavbě zjistit, že motorem neotočí, protože okamžitě vyhodí chybu na nadproud, to je drahé.

Zase může být problém, když je měnič moc silný pro nějaký malinkatý motor.

V bývalé práci jsme měli na stroji nějaký maličký servomotor a k tomu nejmenší servo, co šlo objednat, jenže to spolu nefungovalo. Já jsem to nevybíral, přišel jsem k tomu jako slepej k houslím. Servo prostě zahlásilo chybu a konec, s tímhle motorem točit nebudu. Bylo napájené 400V. Už nevím jestli jsem to našel v manuálu nebo mi to řekli na technické podpoře (Bosch Rexroth myslím), řešení bylo napájet to 230V - takže 3x trafo 400/230V, šlo by tam i odpovídající třífázové, ale tohle šlo koupit v Soneparu rychle.

P.K.