OT: barveni vajicek

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Duben 4 23:30:01 CEST 2021

Mléko ohřáté v mikrovlnce není problém poznat i na fotce:-)

Při obou způsobech ohřevu se sráží bílkoviny a možná ještě něco. Konvenčně skončej na stěnách nádoby, způsobí připálení a ohřívající osoba se poučí, že je potřeba dobře míchat. V mikrovlnce se bílkovina sráží ve významné části objemu a v nehybné kapalině se pospojuje do nechutných cárů.

Když se takový mlíko dostatečně naředí a nalije do mělké tmavé nádoby (pánvička), jsou zcela objektivně vidět.

Úplně nejhůř dopadne čerstvé, nijak neupravené mléko, naopak trvanlivé, které již bylo důkladně tepelně upraveno dopadne podstatně líp.

Rady pro manželky:
1. Ohřívat na několik etap a mezi tím zamíchat, nejlíp tak, aby se při pokračování ohřevu ještě točilo setrvačností.
2. Taky pomůže vhodný emulgátor, např. rum, pardon tuzemák:-)
(ještě s kakaem a skořicí mňam doporučuji)

PH

Od: Miroslav Mraz
Mám dojem, že mluvíte každý o něčem jiném. Podivná tekutina, kterou
běžně kupujete v krabici pod názvem "mléko" se pro výživu malé ovce
zřejmě vůbec nedá použít. Já bych to tedy nedal ani svému kocourovi,
není na to přizpůsoben a vím, že mu to nedělá dobře. Soused ovce chová a
pro mléko jezdí do kravína, tam mají opravdické kravské mléko nadojené
přímo z vemene. A těch chovatelů tam jezdí víc, takže to nebude náhoda.

Mrazík