Zacal som stavat feritovu antenu...

Neděle Říjen 25 12:32:49 CET 2020

Ohledně zatlumení feritky alobalem - u prvního prototypu DCF přijímače
jsem si na desce nadělal stínící plochy, aby anténa nechytala rušení z
procesoru. Q feritky bylo po přiblížení k tišťáku asi třetinové. Po
velkém zkoušení jsem došel k tenkým spojům, které nesmí tvořit smyčku
(napájení/zem + blokovací kapacita). Procesor (tehdy Atmel 89C4051 v
DILu) jsem odrušil kompenzační smyčkou, asi 3 cm drátu 8 mm nad deskou.
A vhodným časováním programové smyčky (5 ms), aby harmonické vycházely
mimo 77,5 KHz. Procesor jsem měl 2 cm od feritky a nerušil. Teď, když
tam dávám malého silabse v pouzdru 3x3 mm, nemusím řešit vůbec nic.
Aby vazební vinutí nezatlumilo rezonanční obvod, no nevím. Impedance
antény musí odpovídat šumovému přizpůsobení vstupu zesilovače a to je
zpravidla na dost nižší impedanci, než výkonové přizpůsobení. Takže
pokud je to správně udělané, anténu to příliš nezatlumí.

Anděl