MPPT algortimus

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Listopad 9 18:57:33 CET 2020

Zdravím,

je to ostrovní režim  - solár nabíjí akumulátor a z něho se ráno a večer
svítí, běží z něj elektrický ohradník a čerpadlo na vodu. Většina odběru
je nárazová - svítí se  tak cca 1/2 hodiny až hodinu, čerpadlo beží tak
2x 10 minut denně.  Samozřejmě čím hnusněji, tím je třeba více svítit.

V příloze je graf dnešní telemetrie - zde je vidět jak ráno a večer
regulátor jede v optimálním režimu  -  proud do baterie je výrazně větší
do cca 7:30 kdy algoritmus zabloudí a stáhne napětí soláru dolů.

Dnešek je první den po serii slunečných dní a navíc po víkendu - ženské
měly čas jít za koníky dříve  než večer po práci, takže se moc nesvítilo.

Cílem je zvýšit výtěžnost energie, protože jsou období kdy několik (více
dní) po sobě není schopen solár baterii dobít do plna.

Teplotně kompenzační faktor tam nemám  - mohu ho zavést  - měření
teploty tam je. Myslím, že i když budu vycházet z teploty okolí, tak
chyba proti teplotě baterie nebude velká - je to solo stojící jedna 36Ah
autobaterie a proudy ven do 10A a dovnitř do 3A ji nedokážou výrazně
teplotně ovlivnit.

Proto přemýšlím nad optimalizací MPPT protože to by mohlo přinést nějaké
mA do baterie "zadarmo".

Petr