MPPT algortimus

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Listopad 9 17:55:04 CET 2020

No ale maximum proudu = maximum výkonu. Tazatel tam má sice step-down, ale
chce ho na základě nějakých definic řídit.
A já se ptal proč, jaký to bude mít energetický přínos.
U toho systému fotovoltaika - accu jde o to, aby šel do baterie co největší
výkon.
Režim podobný CCCV  - s tím rozdílem, že se nenabíjí nabíjením konstantní
proudem, dokud akumulátor nedosáhne předem stanoveného napětí a poté
nabíjení konstantním napětím,
ale proud je omezený tím, co dá fotovoltaika (a samozřejmě v mezích
katalogových údajů accu)

MPPT může být za jistých okolností účinnější, než mnou popsaná kombinace
STEP-DOWN v režimu nabíjení konstantním napětím, ale tvrdím, že ten rozdíl
nemá smysl vůbec řešit.
Co se ukázalo například jako mnohem důležitější (obecně z hlediska
životnosti baterií VRLA) je řízení onoho napětí v závislosti na teplotě.
Tzv. teplotní kompenzace.  Tento kompenzační faktor bývá cca  -30mV/°C  a
je důležité opravdu snímat teplotu baterie a ne okolí, jak je např. vidět v
některých UPS ....

 V režimu pracujícím s  konstatním napětím  s teplotní kompenzací na
olověné  baterii je životnost těch baterií neoptimálnější.
Vyplývá to z dlouholetými zkušenostmi z provozu staničních zdrojů. Nabíjení
konstatním proudem ( do dosažení koncového napětí ) životnost baterií oproti
těm co byly nabíjené konstantním napětím ( s omezením max. proudu ) snižuje.
Netuším, kde to původní tazatel holá provozovat, ale vzhledem k
fotovoltaice předpokládám, že nepůjde o serverovnu, ale o nějaké místo v
prostoru.
Tam během roku může být rozdíl teplot i 50 stupňů celsia.

Bez
virů. www.avast.com
<#m_5549360848892111335_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

po 9. 11. 2020 v 16:11 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>