MPPT algortimus

Pondělí Listopad 9 16:11:36 CET 2020

Jenže tazatel psal, že má stepdown měnič. Takže neřeší stav, kdy je na
panelu míň, než na baterce. Když jsem dělal MPPT měnič bez procesoru,
zaváděl jsem do řízení PWM kmitočet 20Hz a protože baterie si napětí
podrží, neřešil jsem maximum výkonu, ale maximum nabíjecího proudu.
Úplně to stačí. Z proudu jsem pak vyhodnocoval fázi těch 20 Hz, která se
mění o 180 st. okolo maxima.
Proč mi to nefungovalo - a stejný problém může být i u SW regulátoru.
Když odčítám dvě hodnoty těsně po sobě a do toho přijde třeba rychlý
mráček a změní se intenzita světla, vyhodnotí to rozdíl těch dvou hodnot
blbě a někam to ujede. Navíc mi do toho výstupu kecal i ten rozdíl
proudu panelu, nejen rozdíl výkonu. To byl největší problém. Pak se mi
to hodně dlouho zpátky dorovnávalo. Na nový MPPT s procesorem mám sice
už destičku, ale v šuplíčku a nějak nejsou lidi. Ale po zkušenosti s tím
bych to určitě neodečítal z jedné změny. Pravidelně bych o kousek hýbal
se střídou a ten rozdíl proudu, nebo výkonu, bych pak dál filtroval s
nějakou rozumnou dobou odezvy.
Jenže teď za podzimní inverze toho moc neověříte :-(

Anděl