MPPT algortimus

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Listopad 9 15:37:57 CET 2020

Otázka je, zda má smysl vůbec pro "ostrovní systém" s 12V olovem a 18V
panelem smysl řešit MPPT .
Jak velký by tam byl energetický přínos oproti řešení s prostým měničem a
nabíjením v režimu konstantního napětí?
Dovolím si tvrdit, že nevýznamný.
Pokud je totiž napětí panelů pod jmenovitým ( při malém světle ), tak měnič
MPPT sice dokáže vyrobit napětí takové, aby bylo větší než svorkové bat. a
došlo k nabíjení.
Jenomže proud dodaný panelem v tomto režimu bude velmi malý - vzhledem ke
kapacit aku nevýznamný a nemá smysl tenhle režim řešit.
Jakmile svítí - proud ( napětí nad svorkové accu. ) dodaný fotovoltaikou
roste a je možno snižujícím měničem využít plný výkon panelu.

Já jsem tohle řešil vždy tak, že jsem vzal robustní a proudově dimenzovaný
měnič - jeho výstup nastavil na 14,2V a šup s tím na baterii.
 A vstup měniče pak přímo k výstupu fotovoltaiky. Případné podpětí na accu
bylo řešené v rámci zátěže.
A maximální nabíjecí proud byl daný výkonem panelů.
Nikdy to neselhalo a funguje dodnes. Dokonce jsem využil výpočtu tady z
konference a dimenzování kapacity a výkonu fotovoltaiky přežilo bez výpadku
dvě zimy.
Jediné problémy byly s olověnými gelovkami, které nezvládaly letní
dlouhotrvající vedra - uvnitř kastlíku na stožárku bylo i 70 stupňů celsia.
Takže se olovo přesunulo do schránky pod zem.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>