Re: [OT] Pohyb po tmě - bylo Proudovy chranic do koupelny

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Červen 23 09:34:39 CEST 2020

No, nechcem vam brat iluzie, ale uplne terno to tiez nebude...
Fyzika funguje tak-nejak podla svojich zakonov...

http://www.bonega.cz/go.asp?odkaz=elektro/vzdelani/faq/otazky.asp&v=1PRCBO6kA#107
Otazka cislo 1.
Proč se nedoporučuje testovat proudové chrániče „vadaskou“?
Druha cast: Ostatní chyby i při správných postupech testování:
bod 3.
Není dodrženo provádění pravidelných předepsaných testů. Podcenění této
kontroly může vést až k zadření vypínacího mechanizmu. Intervaly
předepisuje vždy výrobce. Velmi často mají výrobci část mechanizmu „zámku“
vyrobenu z kovu či mědi. Třecí plošky díky vzdušné vlhkosti korodují. Pokud
se právě tato část pravidelným testováním „nečistí“ může dojít k naprostému
zablokování a tím k úplnému vyřazení ochrany proti vyšším reziduálním
proudům. Obvykle je předepsaný interval testování 1 x za 3 měsíce. Firma
BONEGA má tuto část z plastu a proto i předepsaný interval testování je jen
1 x za 6 měsíců.

Takze mechanika aj na jasny impulz moze _ne_zafungovat (hovori (vyhovara
sa) vyrobca)

Zaujimavy je aj bod 2. ostatnych chyb:
2. Testovací tlačítko se drží po příliš dlouhou dobu a z proudového
chrániče se po chvíli „line typický pach spálené izolace“. Elektronika není
totiž stavěná na toto drastické zatížení.

30mA pri 230V je 6.9W
Co je "příliš dlouha doba", kym sa  „line typický pach spálené izolace“ ?

NEchcem, aby ste to skusali, len ma zaujali informacie na ich webe.

"vpratanie" Fi-cka do jedneho modulu je mile, ale pri rozvadzacoch je
potrebne ratat aj stratovy vykon v objeme a ovplyvnovaniu modulov navzajom
prostrednictvom generovaneho tepla.
Vysledok moze byt v niektorych pripadoch kontraproduktivny (viacero isticov
tesne pri sebe v rade s prevadzkovym prudom v blizkosti nominalneho
vypinacieho prudu isticov + leto, zdroje tepla, ... )  .
Kto sa chce v tom hlbsie vzdelavat, odporucam pozriet napriklad vplyv
teploty na vypinaci prud isticov a teplotne preratavacie koeficienty na
upravu nominalnemu prudu istica v zavislosti od teploty.
Nie je to celkom zanedbateny vplyv, hlavne pri trvalych zataziach a vacsich
vykonoch.
Pre instalaciu doma zvacsa asi nepodstatne, pre priemysel, IT apod.
zaujimave citanie na dobru noc.

Dodo

ut 23. 6. 2020 o 8:03 Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz> napísal(a):