Re: [OT] Pohyb po tmě - bylo Proudovy chranic do koupelny

Úterý Červen 23 11:27:26 CEST 2020

7W je celkem dost, odpor uvnitř pro testování bude nějaký malý, navíc
uzavřený v těle chrániče, takže jeho výkon stačí právě na to, aby ho
někdo zmáčknul tak na 1s, chránič spadne, test dokončen. Když to někdo
podrží minutu, začne se na něm pálit barva, to je ten smrad spálené
izolace.

Znáte interface relé? To je takové malé, na DIN lištu, s šířkou 6mm.
Verze pro 230VAC se dělá tak, že vlastní relé je na 60VDC a v té
patici je diodový můstek a srážecí odpory. Kdysi (10-15 let zpátky)
jsem to řešil v práci, kdy ty relé hořely, protože na odporech je
slušná ztráta (teď jsem to hodil do kalkulačky, 1,5-2W) a když jich
bylo několik v řadě, neuchladily se a na plastu patice byl černý flek.
Když jsem to měřil na stole, bylo uvnitř relé i 100 stupňů, ale při
pokojové teplotě a jedno jediné relé. V rozvaděči, kde může být i 50
stupňů, plus jak jsem napsal, celá řada těchto relé, tam bylo
podstatně víc (při jaké teplotě černá ten plast?). Tehdy jsme jako
řešení nechávali mezi relé mezery, resp. se tam dávaly nějaké zarážky
nebo svorky.

https://www.conrad.cz/interface-rele-finder-38-61-7-024-0050-24-v-dc-6-a-6-2mm.k503437

Pavel Kadečka.