RE: OT Přední vs zadní brzda na kole

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Červen 19 19:56:32 CEST 2020

Já zatím ani jednou. Nějak si nedovedu představit, jak dopadne ta ruka v popsané situaci. Ale nevím co je „do špic“.

Ještě mě zaujalo to odemykání odpružení. Mám staré bazarové kolo s odpružením, ale vidlice nějak nepruží. O existenci zámku jsem neměl tušení. Jak to vypadá a jak se to ovládá?
(Nebo možná jak to vypadalo kdysi?)

PH

Od: Petr Labaj
Pokud si správně pamatuji, tak přes řídítka jsem šel 2x v životě. A v
obou případech to bylo tím, že jsem si strčil ruku do špic předního
kola. Tím pádem nejenom zablokujete kolo (to by nevadilo), ale ještě vás
to aktivně hodí přes ta řídítka.
Jednou to bylo když jsem si za jízdy seřizoval polohu čidla tachometru
na přední vidlici, podruhé při odemykání odpružení vidlice (na
nerovnosti jsem musel cuknout řídítkama a ruka byla vevnitř).
V obou případech to bylo v dost velké rychlosti. V tom druhém v opravdu
velké, a byl jsem chvíli (nevím jak dlouho) duchem někde jinde. Naštěstí
to bylo mimo vozovku a měl jsem štěstí, že nikdo nešel kolem a nesnažil
se mi pomáhat (což nesnáším, po karambolu se potřebuju pokud možná sám z
toho aspoň 10 sekund oklepat). Ten druhý případ odskákala má oblíbená
přilba, byla na 3 kusy.