OT: co s neplaticem?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Červenec 25 23:02:45 CEST 2020


To o čem píšeš funguje, ano, ale musí někdo uvnitř zasáhnout , obejít
zavedené postupy, někde do toho vlézt a úplně nestandardní cestou to uvést
do pohybu.  Pokud to funguje tak, jak je to zavedené interními postupy a
předpisy, tak se může někde zastavit a šprajcnout tak, že mají všichni
horkou hlavu jak to zase popostrčit  a rozjet to.  To pak někdo zpracuje
mimo celý ten systém a nadělá si kolem toho další práci, kterou musí zase
někde vykázat, zdůvodnit atd...   Kdo nikdy nepracoval ve takové velké
firmě vůbec netuší, co systémů, schvalovatelů, postupů, aplikací a  dalších
kudrlinek je na všechno navlečené.  Je to obrovský nepružný moloch a já si
někdy říkám, že je až s podivem, že to celé nějak funguje.  Vůbc nemluvím o
tom, když má firma vedení někde v zahraničí a ještě se všechno  protahuje
tamtudy.
Já před nějakými 10 lety dělal v takové podobné a ze začátku, než
nalízovali auta jsme používali nějakou dobu pro služební účely soukromé.
Ta naprosto šílená agenda co okolo toho běžela byla neskutečně pomalá,
neohrabaná, nepružná. Peníze jsem za výkazy jízd dostal až po 4 měsících.
Když jsem pak viděl, co to všechno obnáší , kolik lidí se v tom angažovalo
, kolik to schvalovalo a  kolik  z nich to udělalo špatně a kolečko se
muselo roztočit znovu od začátku, byl jsem rád, že jsem ty peníze vůbec
dostal.
Už jsem to napsal, neomlouvám v žádném případě firmy, co platby zdržují,
ale někdy to prostě je malý zázrak, že to všechno projde a platby dorazí.
so 25. 7. 2020 v 22:34 odesílatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
napsal:

> Ale oni to umí zpracovat rychle, to jsou jen výmluvy. Třeba ta velká
> firma, o které jsem psal, že potřebují měsíc na zprocesování, má dceřinou
> společnost, která má úplně stejná nastavení a stejné podmínky. Když jsem
> jim řekl, že jim také nic dodávat nebudu, účetní mi řekla, že tedy ať dávám
> 14 dní, že to zařídí. A opravdu to zařizuje, nikdy nebyl problém. Nebo se
> mi stalo, že se u jiné mega velké firmy faktura zatoulala a nedostala se
> vůbec do systému, protože mi řekli, ať ji pošlu jinam, než se poslat měla.
> Po splatnosti jsem je seřval, oni ji našli, během dvou dnů byla zaplacená.
> Takže ono to opravdu jde, když se chce. Bavíme se o drobných fakturách
> v řádu tisíců. Nemluvíme o milionových dodávkách, kde bych to chápal.
>
>
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
>
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
>
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>
> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
>
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>
>
>
> *From:* Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *Jan Kuba
> *Sent:* Saturday, July 25, 2020 10:11 PM
> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: OT: co s neplaticem?
>
>
>
> To je právě je někdy u velkého molocha problém, než to zpracuje jejich
> systém, než to schválí několik vzájemně se kontrolujících finančníků, než
> to projde sítem firmy...
>
> Já tak nějak beru, že je součástí některých obchodu  i pár telefonátů ve
> stylu... "dobrý den, jak se máte , jaké je počasí a není nějaký problém,
> nedorazila platba..."
>
> Taky se mi stalo, že mi člověk ve firmě řekl, že jestli na to chvátám a
> jsem v nějaké tísni  (3 měsíce po splatnosti) , že mi to dá ze svého a až
> to ve firmě zpracují a dorazí mi to, že  mu to vrátím.  To pak člověk
> pochopí a čeká.   A bylo by  mi i bylo trapné takovou nabídku přijmout. Ono
> je to někdy i o vzájemné důvěře.
>
> Prostě věřím, že někdy to není jen o vůli jednoho člověka.  u určitých
> zákazníků  beru automaticky,  že čekám delší dobu a nijak to neřeším. Ano,
> nejsem banka, ale když budu prudit a  budu nepříjemný, může se mi stát, že
> se na mě vykašlou. Ztratit  zákazníka je mnohem jednodušší, než najít
> nového.
>
> Bohužel je to takový standard, že nikdo na ty platby nechvátá.
>
> Nakonec neznáte tuto hlášku?
>
> https://www.youtube.com/watch?v=JrpyCWfGujQ
>
> https://www.youtube.com/watch?v=GakfclSbDbE
>
> Někdy mi i napadlo, že ty opozdilci - neplatiči snad berou ty hlášky z
> Básníků jako vzor.
>
>
>
> so 25. 7. 2020 v 18:44 odesílatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
> napsal:
>
>  On mi ten nákupčí ještě říká: „To jsou pro nás drobné, my ty peníze
> máme.“ To jim věřím, ale nejsem banka, abych jim na měsíc půjčoval peníze a
> ještě pak urgoval, aby mi laskavě ty drobné zaplatili.
>
>
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200725/2cdedba5/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list