OT: co s neplaticem?

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Sobota Červenec 25 22:33:56 CEST 2020

Ale oni to umí zpracovat rychle, to jsou jen výmluvy. Třeba ta velká firma, o které jsem psal, že potřebují měsíc na zprocesování, má dceřinou společnost, která má úplně stejná nastavení a stejné podmínky. Když jsem jim řekl, že jim také nic dodávat nebudu, účetní mi řekla, že tedy ať dávám 14 dní, že to zařídí. A opravdu to zařizuje, nikdy nebyl problém. Nebo se mi stalo, že se u jiné mega velké firmy faktura zatoulala a nedostala se vůbec do systému, protože mi řekli, ať ji pošlu jinam, než se poslat měla. Po splatnosti jsem je seřval, oni ji našli, během dvou dnů byla zaplacená. Takže ono to opravdu jde, když se chce. Bavíme se o drobných fakturách v řádu tisíců. Nemluvíme o milionových dodávkách, kde bych to chápal.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Saturday, July 25, 2020 10:11 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT: co s neplaticem?

To je právě je někdy u velkého molocha problém, než to zpracuje jejich systém, než to schválí několik vzájemně se kontrolujících finančníků, než to projde sítem firmy...
Já tak nějak beru, že je součástí některých obchodu  i pár telefonátů ve stylu... "dobrý den, jak se máte , jaké je počasí a není nějaký problém, nedorazila platba..."
Taky se mi stalo, že mi člověk ve firmě řekl, že jestli na to chvátám a jsem v nějaké tísni  (3 měsíce po splatnosti) , že mi to dá ze svého a až to ve firmě zpracují a dorazí mi to, že  mu to vrátím.  To pak člověk pochopí a čeká.   A bylo by  mi i bylo trapné takovou nabídku přijmout. Ono je to někdy i o vzájemné důvěře.
Prostě věřím, že někdy to není jen o vůli jednoho člověka.  u určitých zákazníků  beru automaticky,  že čekám delší dobu a nijak to neřeším. Ano, nejsem banka, ale když budu prudit a  budu nepříjemný, může se mi stát, že se na mě vykašlou. Ztratit  zákazníka je mnohem jednodušší, než najít  nového.
Bohužel je to takový standard, že nikdo na ty platby nechvátá.
Nakonec neznáte tuto hlášku?
https://www.youtube.com/watch?v=JrpyCWfGujQ
https://www.youtube.com/watch?v=GakfclSbDbE
Někdy mi i napadlo, že ty opozdilci - neplatiči snad berou ty hlášky z Básníků jako vzor.