<div dir="ltr">To o čem píšeš funguje, ano, ale musí někdo uvnitř zasáhnout , obejít zavedené postupy, někde do toho vlézt a úplně nestandardní cestou to uvést do pohybu.  Pokud to funguje tak, jak je to zavedené interními postupy a předpisy, tak se může někde zastavit a šprajcnout tak, že mají všichni horkou hlavu jak to zase popostrčit  a rozjet to.  To pak někdo zpracuje mimo celý ten systém a nadělá si kolem toho další práci, kterou musí zase někde vykázat, zdůvodnit atd...   Kdo nikdy nepracoval ve takové velké firmě vůbec netuší, co systémů, schvalovatelů, postupů, aplikací a  dalších kudrlinek je na všechno navlečené.  Je to obrovský nepružný moloch a já si někdy říkám, že je až s podivem, že to celé nějak funguje.  Vůbc nemluvím o tom, když má firma vedení někde v zahraničí a ještě se všechno  protahuje tamtudy.<div>Já před nějakými 10 lety dělal v takové podobné a ze začátku, než nalízovali auta jsme používali nějakou dobu pro služební účely soukromé.  Ta naprosto šílená agenda co okolo toho běžela byla neskutečně pomalá, neohrabaná, nepružná. Peníze jsem za výkazy jízd dostal až po 4 měsících. Když jsem pak viděl, co to všechno obnáší , kolik lidí se v tom angažovalo , kolik to schvalovalo a  kolik  z nich to udělalo špatně a kolečko se muselo roztočit znovu od začátku, byl jsem rád, že jsem ty peníze vůbec  dostal.</div><div>Už jsem to napsal, neomlouvám v žádném případě firmy, co platby zdržují, ale někdy to prostě je malý zázrak, že to všechno projde a platby dorazí.  <br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">so 25. 7. 2020 v 22:34 odesílatel Petr Zahradník <<a href="mailto:clexpert@clexpert.cz" target="_blank">clexpert@clexpert.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">





<div lang="CS">
<div>
<p class="MsoNormal"><span>Ale oni to umí zpracovat rychle, to jsou jen výmluvy. Třeba ta velká firma, o které jsem psal, že potřebují měsíc na zprocesování, má dceřinou společnost, která má úplně stejná nastavení a stejné
 podmínky. Když jsem jim řekl, že jim také nic dodávat nebudu, účetní mi řekla, že tedy ať dávám 14 dní, že to zařídí. A opravdu to zařizuje, nikdy nebyl problém. Nebo se mi stalo, že se u jiné mega velké firmy faktura zatoulala a nedostala se vůbec do systému,
 protože mi řekli, ať ji pošlu jinam, než se poslat měla. Po splatnosti jsem je seřval, oni ji našli, během dvou dnů byla zaplacená. Takže ono to opravdu jde, když se chce. Bavíme se o drobných fakturách v řádu tisíců. Nemluvíme o milionových dodávkách, kde
 bych to chápal.<u></u><u></u></span></p>
<p class="MsoNormal"><span><u></u> <u></u></span></p>
<p class="MsoNormal">Petr Zahradník, počítačový expert<u></u><u></u></p>
<p class="MsoNormal">e-mail: <a href="mailto:clexpert@clexpert.cz" target="_blank">clexpert@clexpert.cz</a><u></u><u></u></p>
<p class="MsoNormal">mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000<u></u><u></u></p>
<p class="MsoNormal"><a href="http://www.clexpert.cz" target="_blank">http://www.clexpert.cz</a>, <a href="http://www.zahradniksebavi.cz" target="_blank">http://www.zahradniksebavi.cz</a><u></u><u></u></p>
<p class="MsoNormal">Petr Zahradník, Computer Laboratory<u></u><u></u></p>
<p class="MsoNormal">Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem<u></u><u></u></p>
<p class="MsoNormal"><span><u></u> <u></u></span></p>
<p class="MsoNormal"><b>From:</b> Hw-list <<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>> <b>On Behalf Of
</b>Jan Kuba<br>
<b>Sent:</b> Saturday, July 25, 2020 10:11 PM<br>
<b>To:</b> HW-news <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
<b>Subject:</b> Re: OT: co s neplaticem?<u></u><u></u></p>
<p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p>
<div>
<p class="MsoNormal">To je právě je někdy u velkého molocha problém, než to zpracuje jejich systém, než to schválí několik vzájemně se kontrolujících finančníků, než to projde sítem firmy...<u></u><u></u></p>
<div>
<p class="MsoNormal">Já tak nějak beru, že je součástí některých obchodu  i pár telefonátů ve stylu... "dobrý den, jak se máte , jaké je počasí a není nějaký problém, nedorazila platba..." <u></u><u></u></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Taky se mi stalo, že mi člověk ve firmě řekl, že jestli na to chvátám a jsem v nějaké tísni  (3 měsíce po splatnosti) , že mi to dá ze svého a až to ve firmě zpracují a dorazí mi to, že  mu to vrátím.  To pak člověk pochopí a čeká.   A
 bylo by  mi i bylo trapné takovou nabídku přijmout. Ono je to někdy i o vzájemné důvěře.<u></u><u></u></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Prostě věřím, že někdy to není jen o vůli jednoho člověka.  u určitých zákazníků  beru automaticky,  že čekám delší dobu a nijak to neřeším. Ano, nejsem banka, ale když budu prudit a  budu nepříjemný, může se mi stát, že se na mě vykašlou.
 Ztratit  zákazníka je mnohem jednodušší, než najít  nového. <u></u><u></u></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Bohužel je to takový standard, že nikdo na ty platby nechvátá.<u></u><u></u></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Nakonec neznáte tuto hlášku?<u></u><u></u></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><a href="https://www.youtube.com/watch?v=JrpyCWfGujQ" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?v=JrpyCWfGujQ</a> <u></u><u></u></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><a href="https://www.youtube.com/watch?v=GakfclSbDbE" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?v=GakfclSbDbE</a> <u></u><u></u></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Někdy mi i napadlo, že ty opozdilci - neplatiči snad berou ty hlášky z Básníků jako vzor.<u></u><u></u></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p>
</div>
<div>
<div>
<div>
<p class="MsoNormal">so 25. 7. 2020 v 18:44 odesílatel Petr Zahradník <<a href="mailto:clexpert@clexpert.cz" target="_blank">clexpert@clexpert.cz</a>> napsal:<u></u><u></u></p>
</div>
<blockquote style="border-top:none;border-right:none;border-bottom:none;border-left:1pt solid rgb(204,204,204);padding:0cm 0cm 0cm 6pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0cm">
<div>
<div>
<p class="MsoNormal"> On mi ten nákupčí ještě říká: „To jsou pro nás drobné, my ty peníze máme.“ To jim věřím, ale nejsem banka, abych jim na měsíc půjčoval peníze a ještě pak urgoval, aby mi laskavě
 ty drobné zaplatili.<u></u><u></u></p>
<p class="MsoNormal"> <u></u><u></u></p>
<p class="MsoNormal">Petr Zahradník, počítačový expert<u></u><u></u></p>
<div>
<div>
<blockquote style="border-top:none;border-right:none;border-bottom:none;border-left:1pt solid rgb(204,204,204);padding:0cm 0cm 0cm 6pt;margin:5pt 0cm 5pt 4.8pt">
<div>
<div>
<p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
</div>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>

_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div></div></div>