OT: co s neplaticem?

Sobota Červenec 25 23:29:53 CEST 2020

Děkuji všem za cenné informace. Alespoň mám lepší přehled, jaké mám
možnosti.
Jen pro upřesnění, je to trochu složitější. Nejsem obchodník, ale
výrobce. Ta firma, pro kterou to dělám a která to pak včetně toho
projektu a realizace prodává dál, mě před 10 lety uvrtala do vývoje toho
zařízení, protože to, co se do té doby používalo, nevyhovovalo. Udělali
se mnou smlouvu o výhradním obchodním zastoupení, kterou bych asi musel
vypovědět a do toho se mi moc nechce. Na základě mého úspěšného vývoje
se zase oni naučili jednak to naprojektovat, ale hlavně to udělat tak,
aby dostali všechna potřebná razítka a dalo se to zrealizovat. To jiné
firmy neumí, protože to nepotřebovaly řešit. Připojit něco na koleje,
opravdu není z hlediska různých povolení tak jednoduché.
Jde o polarizovanou drenáž - zařízení, které eliminuje vliv bludných
proudů na potrubí, které prochází pod tratí s DC trakcí. Jde to udělat
jednoduše - propojit kolej s potrubím přes diodu, případně do série dát
odpor. Tak se to dělalo před 40 lety. Jde ten proud stabilizovat, že se
místo odporu dá žárovka (spousta žárovek, přepínačema se nastaví správný
proud). To je francouzský patent ze 60. let minulého století. Jde
stykačema přepínat odpory, tak se to dělalo ještě před 20 lety. Jenže na
to potřebujete přívod elektriky. Moje konstrukce reguluje proud s tím,
že baterka v tom vydrží 10 let (bere to z ní 2 uA). Nikdo jiný to pro
podmínky dráhy takhle nedělá, mám v tom 10 let vývoje. Takže v tomhle
nejsem nahraditelný. Je fakt, že pro tu firmu jsou polarizované drenáže
jen jedna z mnoha činností - dělají i katodové ochrany, zjišťování vad
izolace potrubí a jiné věci. Takže teoreticky by se beze mě obešli, ale
zákazníci - provozovatelé dálkových plynovodů to potřebují a vědí, že to
dělám.
Takže promluvím s jejich ředitelem v tom smyslu, že zvýhodňování
věřitele je trestné a že bych na ně mohl poslat finančák. Taky že to
mohu řešit přes faktoring. Ale že nic z toho (zatím) nehodlám použít, že
doufám, že se polepší. A uvidím...

Anděl