OT: co s neplaticem?
Vláďa Anděl
vaelektronik na vaelektronik.cz
Sobota Červenec 25 23:29:53 CEST 2020
Děkuji všem za cenné informace. Alespoň mám lepší přehled, jaké mám
možnosti.
Jen pro upřesnění, je to trochu složitější. Nejsem obchodník, ale
výrobce. Ta firma, pro kterou to dělám a která to pak včetně toho
projektu a realizace prodává dál, mě před 10 lety uvrtala do vývoje toho
zařízení, protože to, co se do té doby používalo, nevyhovovalo. Udělali
se mnou smlouvu o výhradním obchodním zastoupení, kterou bych asi musel
vypovědět a do toho se mi moc nechce. Na základě mého úspěšného vývoje
se zase oni naučili jednak to naprojektovat, ale hlavně to udělat tak,
aby dostali všechna potřebná razítka a dalo se to zrealizovat. To jiné
firmy neumí, protože to nepotřebovaly řešit. Připojit něco na koleje,
opravdu není z hlediska různých povolení tak jednoduché.
Jde o polarizovanou drenáž - zařízení, které eliminuje vliv bludných
proudů na potrubí, které prochází pod tratí s DC trakcí. Jde to udělat
jednoduše - propojit kolej s potrubím přes diodu, případně do série dát
odpor. Tak se to dělalo před 40 lety. Jde ten proud stabilizovat, že se
místo odporu dá žárovka (spousta žárovek, přepínačema se nastaví správný
proud). To je francouzský patent ze 60. let minulého století. Jde
stykačema přepínat odpory, tak se to dělalo ještě před 20 lety. Jenže na
to potřebujete přívod elektriky. Moje konstrukce reguluje proud s tím,
že baterka v tom vydrží 10 let (bere to z ní 2 uA). Nikdo jiný to pro
podmínky dráhy takhle nedělá, mám v tom 10 let vývoje. Takže v tomhle
nejsem nahraditelný. Je fakt, že pro tu firmu jsou polarizované drenáže
jen jedna z mnoha činností - dělají i katodové ochrany, zjišťování vad
izolace potrubí a jiné věci. Takže teoreticky by se beze mě obešli, ale
zákazníci - provozovatelé dálkových plynovodů to potřebují a vědí, že to
dělám.
Takže promluvím s jejich ředitelem v tom smyslu, že zvýhodňování
věřitele je trestné a že bych na ně mohl poslat finančák. Taky že to
mohu řešit přes faktoring. Ale že nic z toho (zatím) nehodlám použít, že
doufám, že se polepší. A uvidím...
Anděl
Dne 25.07.2020 v 22:33 Petr Zahradník napsal(a):
>
> Ale oni to umí zpracovat rychle, to jsou jen výmluvy. Třeba ta velká
> firma, o které jsem psal, že potřebují měsíc na zprocesování, má
> dceřinou společnost, která má úplně stejná nastavení a stejné
> podmínky. Když jsem jim řekl, že jim také nic dodávat nebudu, účetní
> mi řekla, že tedy ať dávám 14 dní, že to zařídí. A opravdu to
> zařizuje, nikdy nebyl problém. Nebo se mi stalo, že se u jiné mega
> velké firmy faktura zatoulala a nedostala se vůbec do systému, protože
> mi řekli, ať ji pošlu jinam, než se poslat měla. Po splatnosti jsem je
> seřval, oni ji našli, během dvou dnů byla zaplacená. Takže ono to
> opravdu jde, když se chce. Bavíme se o drobných fakturách v řádu
> tisíců. Nemluvíme o milionových dodávkách, kde bych to chápal.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
>
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
>
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>
> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
>
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>
> *From:* Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *Jan Kuba
> *Sent:* Saturday, July 25, 2020 10:11 PM
> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: OT: co s neplaticem?
>
> To je právě je někdy u velkého molocha problém, než to zpracuje jejich
> systém, než to schválí několik vzájemně se kontrolujících finančníků,
> než to projde sítem firmy...
>
> Já tak nějak beru, že je součástí některých obchodu i pár
> telefonátů ve stylu... "dobrý den, jak se máte , jaké je počasí a není
> nějaký problém, nedorazila platba..."
>
> Taky se mi stalo, že mi člověk ve firmě řekl, že jestli na to chvátám
> a jsem v nějaké tísni (3 měsíce po splatnosti) , že mi to dá ze svého
> a až to ve firmě zpracují a dorazí mi to, že mu to vrátím. To pak
> člověk pochopí a čeká. A bylo by mi i bylo trapné takovou nabídku
> přijmout. Ono je to někdy i o vzájemné důvěře.
>
> Prostě věřím, že někdy to není jen o vůli jednoho člověka. u určitých
> zákazníků beru automaticky, že čekám delší dobu a nijak to neřeším.
> Ano, nejsem banka, ale když budu prudit a budu nepříjemný, může se mi
> stát, že se na mě vykašlou. Ztratit zákazníka je mnohem jednodušší,
> než najít nového.
>
> Bohužel je to takový standard, že nikdo na ty platby nechvátá.
>
> Nakonec neznáte tuto hlášku?
>
> https://www.youtube.com/watch?v=JrpyCWfGujQ
>
> https://www.youtube.com/watch?v=GakfclSbDbE
>
> Někdy mi i napadlo, že ty opozdilci - neplatiči snad berou ty hlášky z
> Básníků jako vzor.
>
> so 25. 7. 2020 v 18:44 odesílatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz
> <mailto:clexpert na clexpert.cz>> napsal:
>
> On mi ten nákupčí ještě říká: „To jsou pro nás drobné, my ty
> peníze máme.“ To jim věřím, ale nejsem banka, abych jim na měsíc
> půjčoval peníze a ještě pak urgoval, aby mi laskavě ty drobné
> zaplatili.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200725/137f0806/attachment-0001.html>
Další informace o konferenci Hw-list