RE: OT: stkrytá volání (bylo: Re: OT: nova hracka)

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Sobota Červenec 11 19:42:11 CEST 2020

Mně zrovna ve čtvrtek měnili modem od UPC, nyní Vodafonu. Před asi 14 dny volal technik z normálního mobilu, ale volal moc brzo, když jsem ještě spal. Tak jsem mu zavolal zpět, on mi řekl, že mi chtěl měnit modem, ale už si tam naplánoval někoho jiného, a že se zase ozve. Tak zavolal tento čtvrtek zase z normálního mobilu, jestli může přijet. Domluvili jsme se a přijel. Takhle to snad normálně funguje.

Když jsem u zákazníka, telefony neberu. Když něco dělám, telefony neberu. Když jsem v kině, telefony neberu. Když se koupu, telefony neberu. Ani na záchodě. Když nemůžu z nějakého důvodu telefony brát, tak je neberu. Když mám telefon ztišený, také ho neberu. Třeba noci, víkend, prostě umím to řídit na straně svého telefonu.

Mimochodem, není tedy potřeba vždycky dopředu oznamovat, že bude volat někdo ze skrytého čísla, aby to vůbec někdo vzal? To mi připomíná, jak jsem kdysi vymyslel oznamování o odeslání zásilek. Všichni dobře znáte dnešní posílání informace o odeslané zásilce – emailem, SMSkou. A víte, kdo to vymyslel? Já. A proč jsem přesvědčený, že jsem to byl já? Protože se mi kolem roku 1994 vracely balíky zpět jako nedoručené a přemýšlel jsem, co s tím. GSM spustili až v roce 1996, SMSky tedy posílat nešlo. Já jsem to ale vymyslel. Když jsem posílal balíky, současně s nimi jsem posílal také kartičky (něco jako koresponďák), které mi můj software také vytiskl. A na tom koresponďáku bylo napsáno to, co se dnes píše v těch mailech a SMSkách. Číslo zásilky, dobírka apod. Aby ji zákazník očekával. Nikdy dřív ani později jsem neviděl, že by to dělal někdo jiný než já, takže to považuji za svůj vynález. Díky tomu se mi balíky nevracely.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Saturday, July 11, 2020 5:42 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT: stkrytá volání (bylo: Re: OT: nova hracka)

Dobrý den,

proč máte skryté své soukromé číslo chápu. Co nechápu, je počínání
Vašeho chlebodárce, který si dovolí posílat své klienty do prdele takto
zjevným a primitivním způsobem. Nechce-li, aby Vás klienti obtěžovali
mimo pracovní dobu, má Vám poskytnout služební telefon, kde tento
problém nenastane.

.
Normálně klientům technici nevolají nikdy. Zákazník má dohodnutý termín s nějakým dispečerem.  A o tom termínu, času ví pomocí aplikace i technik.
V aplikaci má adresu, kontakt, popis problému, předpokládaný materiál atd...
Přijede vyřeší odjede.  Ale někdy se musí se zákošem spojit, aby ho našel  třeba někde v rozsáhlém areálu. Nebo nastane nepředvídaná věc, dopravní zácpa, nehoda....
 Nebo technik termín velmi  často zedituje na dřívější  a ze své iniciativy zavolá, že jede okolo.
Pokud  se s tím zákošem domluví, skvělé pro oba, pokud ne, platí bod číslo 1, první platný a  vyjednaný termín.

Jak jsem uvedl, najeli na ten systém i zdejší provideři a hlavní důvod je stále ten jediný, aby technikům lidé nevolali. Ani v pracovní době ani mimo ni.  Technik je od toho, aby řešil technické problémy a nedělal
dispečera a telefonní ústřednu. Byť má služební telefon. Ten má od toho,aby se na něj dovolal člověk, který ho zaměstnává a naloží mu práci. A kvůli apce, kde přehledně vidí, kam co a kde má dělat.
 Není žádoucí, aby ho otravovali lidé, kteří si číslo kdysi uložili do telefonu a chtějí honem honem. Zvlášť, když je nějaký globální výpadek, to lidi vezmou telefon a volají a volají.
Možná si to neumíte představit, ale to je pak jeden telefon za druhým. A furt. Někteří jsou   velmi vytrvalí.
Proto je skryté. Aby si lidé ten telefon neuložili  a  ten technik tak  mohl pracovat a nikdo ho nerušil.  To je i v zájmu efektivity.
Zkoušel jste někdy něco dělat , třeba konfigurovat na PC a přitom neustále zvedat telefony a každému zvlášť vysvětlovat, že šílenej bagrista si spletl štreku a že to dvě hodiny bude funkční?
Vodafon umí i službu, že se zobrazuje jiné číslo, než má volající - jeden provider to tu tak má. Když někdo z techniků  volá z mobilu , volanému se zobrazí hlavní číslo, kde sedí "hlavní filtrovač".

Lépe už to opravdu neumím vysvětlit. Myslím, že kdo chce to pochopil, o čem to  je.
Samozřejmě stále platí, že si každý může zvedat/nezvedat co chce. Mám takový pocit, že ta debata přerostla v hledání důvodů proč ano, nebo ne.
Já jsem uvedl jeden z důvodů proč to tak někde je.  A je na každém, jestli je, nebo není ochoten se tomu podřídit.
Já to nikomu nevnucuji. Jen jsem napsal jak to mám já. Když volám kamarádům, zdnámým, členům konference, nikdy nemám skryté číslo.
Ale když potřebuji něco dohodnout s neznámým zákazníkem, číslo skryji. A mám na to i  požehnání :-)

Asi mám štěstí na providera, ale ten můj chápe, že mi prodává službu a
ne poskytuje milost. Poruchu hlásím na léta stejné tlf číslo, zvedne to
živý člověk, pokecáme
To je skvělé, vše funguje perfektně, takže tam nemají co na práci že můžou pokecat.  To kdyby takhle každý zákazník chtěl pokecat, tak firmy jako UPC by museli mít pokecávající pracovníky.
Takhle to opravdu u firem co mají desítky tisíc zákazníků nefunguje. Nedavno měl rozsáhlý výpadek T-mobile.
Myslíte, že s každým kdo zavolá  pokecají? Maximálně se ozve plechová huba a "pokecá", že je problém a že to snad někdy zase půjde.
Samozřejmě to takhle nefunguje u různých vesnických providerů kteří mají 5 zaměstnanců.  Tam se znají všichni navzájem, nebo je to rodina, včetně těch zákazníků :-)
Tam to pokecávání může fungovat naopak velmi dobře.

, on mi řekne v čem je problém, jak dlouho to asi
bude trvat a že se mi případně ozve servisák, kdyby potřeboval
součinnost. Ti servisáci mi volají z normálních čísel a nemají problém s
tím, že jim zavolám zpět, protože třeba řídím nebo mám jednání.

Pravdu máte v tom, že se tu  vyskytl nějaký podomní prodejce konektivity
a přes plot mi nabízel připojení od nějakého "providera", název už si
nepamatuju. Neměl čas jsem s ním kdádat, tak mu říkám, ať mi nechá
telefon, že to zvážím a případně zavolám. On na to že ne, že mu mám dát
číslo, že zavolá. Ale ať to vezmu, že bude volat ze skrytého číslo. To
mně zaujalo, a tak jsem ho nechal, ať mi popíše, jak to u nich chodí
třeba se servisem. Že prý jako není žádný problém, pošlu někam SMS
zprávu a nějaký servisák se mi časem ozve ze skrytého čísla. Když jsem
se trochu podivil jejich přístupu, tak prý že to tak mají zprocesované :-D

Jistě chápete, že jsem ho poslal do prdele, protože ti už vyjebávání s
klientem poslali do dalšího levelu :-)

Máte štěstí, že si můžete z firem  vybírat. Zdaleka ne  všichni takové štěstí mají -  poslat  do .....
Musí vzít co je a ještě s povděkem, nemají prostě jinou možnost :-(
Jinak s tím posíláním asi máte zkušenosti..

Takže tak asi se skrytými čísly a providery.

jf