OT: A je to tady!
Tomáš Hamouz
tomas.hamouz na divesoft.com
Pátek Červenec 3 11:38:35 CEST 2020
S tím já zcela souhlasím, ale ty ostatní vlivy by měla odfiltrovat statistika.
To co píšu bylo vypozorované za cca 10 let provozu auta (možná i víc).
V té době se žádna biosr... do benzínu nepřimíchavala, a i kdyby, tak by to svědčilo
v prospěch té značky (míchají míň).
Statistickou chybu jsem nepočítal, možná by se to do ní schovalo.
Úspora furt nebyla taková abych se tím nadále zabýval, jen mi to tvrdil
kolega a tak jsem si udělal vlastní analýzu.
Tomáš
> Spotřeba auta je něco, co závisí na tolika faktorech, že připsat
> zásluhu jen konkrétní benzínce, je jako věštění z kříšťálové koule.
> Pokud je to ten samý benzín tzn. stejné oktanové číslo (a stejný podíl
> biosložky, tzn. lihu), tak tam žádné dramatické rozdíly nebudou. Test
> spotřeby by navíc musel probíhat nějak exaktně, tzn. tlak vzduchu,
> teplota, nadmořská výška, vlhkost, směr větru, pneumatiky, teplota
> pneu, tlak v pneu a stejná trasa...
> Taky si dělám záznamy. Co se skutečně projevilo jako vliv paliva, byl
> E85, kde byl velký poměr lihu, auto znatelně hůř startovalo (v létě) a
> spotřeba vyletěla tolik, že nemělo smysl ten E85 benzín znova brát,
> protože ani přes jeho nižší cenu se to nevyplatilo. Auto nebylo nijak
> upravované, žádný flexifuel apod. Zkusil jsem to jednou, asi před 10
> lety.
> Jinak se projeví jak na to zrovna šlapu (pospíchám / nepospíchám), v
> kterou denní dobu tu samou trasu jedu (žádný provoz / hustý provoz),
> případně kudy (okresky / dálnice / město). Každý semafor, kde musím
> zastavit, se projeví, každé předjetí se projeví nebo naopak když se
> předjíždět nedá a jedete za nějakou avií 80km/h.
> Shell se chlubí svými "fuelsave" palivy, která ušetří až litr na
> nádrži, což je naprosté nic a prakticky se nedá prokázat, jestli
> kecaj. Za prvé je tam to AŽ a za druhé litr na 800-1200 kilometrů, to
> vychází úspora v řádu desetin litru na 100 km. Což vzhledem k tomu, že
> Shell patří mezi ty dražší benzínky, znamená, že když pojedete jinam,
> kde je benzín o dvě koruny levnější, ušetříte okamžitě a nemusíte to
> ani složitě počítat nebo měřit. A i kdyby to na ten Shell benzín bralo
> o 0,1-0,2 l / 100km míň, cena to vyváží nebo rovnou přebije.
> A k těm odcházejícím alternátorům, značka baterie na to těžko může mít
> vliv, když je to všechno stejná technologie, tzn. olovo. Jak ta pověra
> asi vznikla, no Varta je dost rozšířená značka a alternátor se občas
> porouchá, mechanikovi prošly pod rukama třeba tři auta, kde měnil
> alternátor, všechny měly Vartu, tak si to spojil. Stejně tak si to
> mohl spojit s pneumatikami, třeba Barum nebo Nexen (na ty dneska
> obouvá škodovka přímo v továrně).
> P.K.
> pá 3. 7. 2020 v 9:03 odesílatel Tomáš Hamouz
> <tomas.hamouz na divesoft.com> napsal:
>> Ad spotřeba: rozdíl by měly dělat aditiva.
>> Dělám si záznamy o tankování a kdysi jsem si i psal u které pumpy jsem bral.
>> Statisticky vyšlo že od Aralu mi to bralo cca o 0,5l méně. Nejezdil jsem
>> pravdilelné trasy, pokaždé někam jinam, takže korelace pumpa-trasa by neměla být.
>> Ad Varta: u auta je to nejspíš blbost, ale kdysi výrobci blesků k foťáku
>> zakazovali používat akumulátory (tehdy NiCd), protože měnič nebyl stavěný
>> na tak malý Ri.
>> Tomáš
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200703/4720fbfc/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list