<html><head><title>Re: OT: A je to tady!</title>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8">
</head>
<body>
<span style=" font-family:'Courier New'; font-size: 10pt;">S tím já zcela souhlasím, ale ty ostatní vlivy by měla odfiltrovat statistika.<br>
To co píšu bylo vypozorované za cca 10 let provozu auta (možná i víc).<br>
V té době se žádna biosr... do benzínu nepřimíchavala, a i kdyby, tak by to svědčilo<br>
v prospěch té značky (míchají míň). <br>
Statistickou chybu jsem nepočítal, možná by se to do ní schovalo.<br>
Úspora furt nebyla taková abych se tím nadále zabýval, jen mi to tvrdil <br>
kolega a tak jsem si udělal vlastní analýzu.<br>
<br>
Tomáš<br>
<br>
<br>
<span style=" color: #800000;"><b>> Spotřeba auta je něco, co závisí na tolika faktorech, že připsat<br>
> zásluhu jen konkrétní benzínce, je jako věštění z kříšťálové koule.<br>
> Pokud je to ten samý benzín tzn. stejné oktanové číslo (a stejný podíl<br>
> biosložky, tzn. lihu), tak tam žádné dramatické rozdíly nebudou. Test<br>
> spotřeby by navíc musel probíhat nějak exaktně, tzn. tlak vzduchu,<br>
> teplota, nadmořská výška, vlhkost, směr větru, pneumatiky, teplota<br>
> pneu, tlak v pneu a stejná trasa...<br>
<br>
> Taky si dělám záznamy. Co se skutečně projevilo jako vliv paliva, byl<br>
> E85, kde byl velký poměr lihu, auto znatelně hůř startovalo (v létě) a<br>
> spotřeba vyletěla tolik, že nemělo smysl ten E85 benzín znova brát,<br>
> protože ani přes jeho nižší cenu se to nevyplatilo. Auto nebylo nijak<br>
> upravované, žádný flexifuel apod. Zkusil jsem to jednou, asi před 10<br>
> lety.<br>
<br>
> Jinak se projeví jak na to zrovna šlapu (pospíchám / nepospíchám), v<br>
> kterou denní dobu tu samou trasu jedu (žádný provoz / hustý provoz),<br>
> případně kudy (okresky / dálnice / město). Každý semafor, kde musím<br>
> zastavit, se projeví, každé předjetí se projeví nebo naopak když se<br>
> předjíždět nedá a jedete za nějakou avií 80km/h.<br>
<br>
> Shell se chlubí svými "fuelsave" palivy, která ušetří až litr na<br>
> nádrži, což je naprosté nic a prakticky se nedá prokázat, jestli<br>
> kecaj. Za prvé je tam to AŽ a za druhé litr na 800-1200 kilometrů, to<br>
> vychází úspora v řádu desetin litru na 100 km. Což vzhledem k tomu, že<br>
> Shell patří mezi ty dražší benzínky, znamená, že když pojedete jinam,<br>
> kde je benzín o dvě koruny levnější, ušetříte okamžitě a nemusíte to<br>
> ani složitě počítat nebo měřit. A i kdyby to na ten Shell benzín bralo<br>
> o 0,1-0,2 l / 100km míň, cena to vyváží nebo rovnou přebije.<br>
<br>
> A k těm odcházejícím alternátorům, značka baterie na to těžko může mít<br>
> vliv, když je to všechno stejná technologie, tzn. olovo. Jak ta pověra<br>
> asi vznikla, no Varta je dost rozšířená značka a alternátor se občas<br>
> porouchá, mechanikovi prošly pod rukama třeba tři auta, kde měnil<br>
> alternátor, všechny měly Vartu, tak si to spojil. Stejně tak si to<br>
> mohl spojit s pneumatikami, třeba Barum nebo Nexen (na ty dneska<br>
> obouvá škodovka přímo v továrně).<br>
<br>
> P.K.<br>
<br>
> pá 3. 7. 2020 v 9:03 odesílatel Tomáš Hamouz<br>
> <</b></span></span><a style=" font-family:'courier new'; font-size: 10pt;" href="mailto:tomas.hamouz@divesoft.com">tomas.hamouz@divesoft.com</a><span style=" font-family:'courier new'; font-size: 10pt; color: #800000;"><b>> napsal:<br>
>> Ad spotřeba: rozdíl by měly dělat aditiva.<br>
>> Dělám si záznamy o tankování a kdysi jsem si i psal u které pumpy jsem bral.<br>
>> Statisticky vyšlo že od Aralu mi to bralo cca o 0,5l méně. Nejezdil jsem<br>
>> pravdilelné trasy, pokaždé někam jinam, takže korelace pumpa-trasa by neměla být.<br>
<br>
>> Ad Varta: u auta je to nejspíš blbost, ale kdysi výrobci blesků k foťáku<br>
>> zakazovali používat akumulátory (tehdy NiCd), protože měnič nebyl stavěný<br>
>> na tak malý Ri.<br>
<br>
>> Tomáš<br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list - sponsored by </b></span><a style=" font-family:'courier new'; font-size: 10pt;" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
<a style=" font-family:'courier new'; font-size: 10pt;" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">> Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a style=" font-family:'courier new'; font-size: 10pt;" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></body></html>