OBD CAN komunikace
Tomas Chvatal
tchvatal na fordiag.cz
Pondělí Únor 24 15:54:41 CET 2020
>zrovna jsem premyslel, jak poznat, ze se klicek vypnul
u Forda / Mazdy / Jaguaru lze vetsinou dotaz na
22 A430
s přáním hezkého dne / best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz
----- Původní zpráva -----
Od: Jaroslav Buchta
Komu: hw-list na list.hw.cz
Odesláno: 23. února 2020 13:49
Předmět: Re: OBD CAN komunikace
Tak ona situace u predmetneho auta je jasna, je to u PCM jednotky CAN 500kb/s 11b a ELM327 s tim bez problemu komunikuje (to je asi ten prevodnik, co myslite), nejjednodussi by bylo ten ELM chip pouzit a jet pres AT prikazy, to rucne vyzkousim az prestane prset ;-) Ale pres ruzne diagnostiky v mobilu i na PC to je s komunikaci OK.
Na ostatni dam bacha, zrovna jsem premyslel, jak poznat, ze se klicek vypnul - napajeni do konektoru jde stale. Ale mobil jeste asi 10s komunikuje a pak zdechne a zahlasi nedostupnost jednotky, tak to u Forda asi problem neni, proste udelam nejaky sleep a jednou treba za minutu zkusim neco precist. Nebo reagovat na zvyseni napeti v siti po startu bude asi lepsi.
Dne 23.02.2020 v 13:40 tomas mainzer napsal(a):
Dobrý den,
Pár praktických postřehů:
-Existují i obd2rs232 převodníky. Ale velká většina aut již má OBD přes can, tedy je možné klidně použít to ST.
-nekomunikujte s autem jeli vypnut klíček. Interni jednotky pak neusínají a auto má velkou spotřebu.
-zjistěte si raději komunikační rychlost a typ Canu vašeho auta. Existuje (nízké) procento aut které při pokusu o komunikaci jinou rychlostí rozsvítí chybové kontrolky.
- pokud seženete nějaký ucelenější seznam nestandardních PIDu, podělte se prosím. Nenašel jsem nic.
T.M.
Dne ne 23. 2. 2020 11:53 uživatel Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz> napsal:
Mel bych par otazek, pokud se s tim nekdo zabyval. Nebavi mne stale
tahat v aute ven telefon a rad bych si udelal maly bastl s displejem co
by byl stale umisteny a pripojeny v aute. Asi staci resit jen CAN
Prvni co jsem hledal je, kde sehnat ELM327 cip a jit cestou nejmensiho
odporu - nedari se, samozrejme lze kuchnout nejakou krabicku a pouzit i
konektor, interface, proste vyhodit jen USB/BT komunikator, to by asi slo.
Dalsi moznost je pouzit STM32 co bude stejne k displeji a rovnou CAN, to
vypada take schudne. Popis komunikace na internetu zda se je celkem k
sehnani.
Pak bych potreboval nejit ty spravne PIDy, konkretne pro FORD 2.0TDCI
100kW - zejmena co se jedna tlaku a teplot turba a kolem DPF, neco jsem
nasel na forech ale nema nekdo nejaky ucelenejsi seznam? Treba ForScan
potrebne vycita, asi by se to dalo vysledovat kdyz se na CAN paralelne
napichnu s tim STM...
Ted mne zejmena zajima, jestli je potreba pred vycitanim zvolenych PIDu
nejaka inicializace, nebo to jde rovnou?
Netoula se nekde dostupny zdrojak co by delal neco podobneho jako ELM327?
Nedelal nekdo neco podobneho a pripadne by se podelil o zkusenosti?
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200224/3be7ab7b/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list