OBD CAN komunikace
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na hascomp.cz
Neděle Únor 23 13:49:11 CET 2020
Tak ona situace u predmetneho auta je jasna, je to u PCM jednotky CAN
500kb/s 11b a ELM327 s tim bez problemu komunikuje (to je asi ten
prevodnik, co myslite), nejjednodussi by bylo ten ELM chip pouzit a jet
pres AT prikazy, to rucne vyzkousim az prestane prset ;-) Ale pres ruzne
diagnostiky v mobilu i na PC to je s komunikaci OK.
Na ostatni dam bacha, zrovna jsem premyslel, jak poznat, ze se klicek
vypnul - napajeni do konektoru jde stale. Ale mobil jeste asi 10s
komunikuje a pak zdechne a zahlasi nedostupnost jednotky, tak to u Forda
asi problem neni, proste udelam nejaky sleep a jednou treba za minutu
zkusim neco precist. Nebo reagovat na zvyseni napeti v siti po startu
bude asi lepsi.
Dne 23.02.2020 v 13:40 tomas mainzer napsal(a):
> Dobrý den,
> Pár praktických postřehů:
> -Existují i obd2rs232 převodníky. Ale velká většina aut již má OBD
> přes can, tedy je možné klidně použít to ST.
> -nekomunikujte s autem jeli vypnut klíček. Interni jednotky pak
> neusínají a auto má velkou spotřebu.
> -zjistěte si raději komunikační rychlost a typ Canu vašeho auta.
> Existuje (nízké) procento aut které při pokusu o komunikaci jinou
> rychlostí rozsvítí chybové kontrolky.
> - pokud seženete nějaký ucelenější seznam nestandardních PIDu, podělte
> se prosím. Nenašel jsem nic.
> T.M.
>
>
> Dne ne 23. 2. 2020 11:53 uživatel Jaroslav Buchta
> <jaroslav.buchta na hascomp.cz <mailto:jaroslav.buchta na hascomp.cz>> napsal:
>
> Mel bych par otazek, pokud se s tim nekdo zabyval. Nebavi mne stale
> tahat v aute ven telefon a rad bych si udelal maly bastl s
> displejem co
> by byl stale umisteny a pripojeny v aute. Asi staci resit jen CAN
>
> Prvni co jsem hledal je, kde sehnat ELM327 cip a jit cestou
> nejmensiho
> odporu - nedari se, samozrejme lze kuchnout nejakou krabicku a
> pouzit i
> konektor, interface, proste vyhodit jen USB/BT komunikator, to by
> asi slo.
>
> Dalsi moznost je pouzit STM32 co bude stejne k displeji a rovnou
> CAN, to
> vypada take schudne. Popis komunikace na internetu zda se je celkem k
> sehnani.
>
> Pak bych potreboval nejit ty spravne PIDy, konkretne pro FORD 2.0TDCI
> 100kW - zejmena co se jedna tlaku a teplot turba a kolem DPF, neco
> jsem
> nasel na forech ale nema nekdo nejaky ucelenejsi seznam? Treba
> ForScan
> potrebne vycita, asi by se to dalo vysledovat kdyz se na CAN
> paralelne
> napichnu s tim STM...
>
> Ted mne zejmena zajima, jestli je potreba pred vycitanim zvolenych
> PIDu
> nejaka inicializace, nebo to jde rovnou?
>
> Netoula se nekde dostupny zdrojak co by delal neco podobneho jako
> ELM327?
>
> Nedelal nekdo neco podobneho a pripadne by se podelil o zkusenosti?
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200223/cedbac32/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list