<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Tak ona situace u predmetneho auta je
      jasna, je to u PCM jednotky  CAN 500kb/s 11b a ELM327 s tim bez
      problemu komunikuje (to je asi ten prevodnik, co myslite),
      nejjednodussi by bylo ten ELM chip pouzit a jet pres AT prikazy,
      to rucne vyzkousim az prestane prset ;-) Ale pres ruzne
      diagnostiky v mobilu i na PC to je s komunikaci OK.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Na ostatni dam bacha, zrovna jsem
      premyslel, jak poznat, ze se klicek vypnul - napajeni do konektoru
      jde stale. Ale mobil jeste asi 10s komunikuje a pak zdechne a
      zahlasi nedostupnost jednotky, tak to u Forda asi problem neni,
      proste udelam nejaky sleep a jednou treba za minutu zkusim neco
      precist. Nebo reagovat na zvyseni napeti v siti po startu bude asi
      lepsi.<br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 23.02.2020 v 13:40 tomas mainzer
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAGQuSvAHp-K6pp9qDF_6ud3=kzhPo1WpUcj8bWBiKmEtds=vCA@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="auto">
        <div dir="auto">Dobrý den,
          <div dir="auto">Pár praktických postřehů:</div>
          <div dir="auto">-Existují i obd2rs232 převodníky. Ale velká
            většina aut již má OBD přes can, tedy je možné klidně použít
            to ST.</div>
          <div dir="auto">-nekomunikujte s autem jeli vypnut klíček.
            Interni jednotky pak neusínají a auto má velkou spotřebu.</div>
          <div dir="auto">-zjistěte si raději komunikační rychlost a typ
            Canu vašeho auta. Existuje (nízké) procento aut které při
            pokusu o komunikaci jinou rychlostí rozsvítí chybové
            kontrolky.</div>
          <div dir="auto">- pokud seženete nějaký ucelenější seznam
            nestandardních PIDu, podělte se prosím. Nenašel jsem nic.</div>
          <div dir="auto">T.M.</div>
          <div dir="auto"><br>
          </div>
        </div>
        <br>
        <div class="gmail_quote">
          <div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne ne 23. 2. 2020 11:53
            uživatel Jaroslav Buchta <<a
              href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz" target="_blank"
              rel="noreferrer" moz-do-not-send="true">jaroslav.buchta@hascomp.cz</a>>
            napsal:<br>
          </div>
          <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
            .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Mel bych
            par otazek, pokud se s tim nekdo zabyval. Nebavi mne stale <br>
            tahat v aute ven telefon a rad bych si udelal maly bastl s
            displejem co <br>
            by byl stale umisteny a pripojeny v aute. Asi staci resit
            jen CAN<br>
            <br>
            Prvni co jsem hledal je, kde sehnat ELM327 cip a jit cestou
            nejmensiho <br>
            odporu - nedari se, samozrejme lze kuchnout nejakou krabicku
            a pouzit i <br>
            konektor, interface, proste vyhodit jen USB/BT komunikator,
            to by asi slo.<br>
            <br>
            Dalsi moznost je pouzit STM32 co bude stejne k displeji a
            rovnou CAN, to <br>
            vypada take schudne. Popis komunikace na internetu zda se je
            celkem k <br>
            sehnani.<br>
            <br>
            Pak bych potreboval nejit ty spravne PIDy, konkretne pro
            FORD 2.0TDCI <br>
            100kW - zejmena co se jedna tlaku a teplot turba a kolem
            DPF, neco jsem <br>
            nasel na forech ale nema nekdo nejaky ucelenejsi seznam?
            Treba ForScan <br>
            potrebne vycita, asi by se to dalo vysledovat kdyz se na CAN
            paralelne <br>
            napichnu s tim STM...<br>
            <br>
            Ted mne zejmena zajima, jestli je potreba pred vycitanim
            zvolenych PIDu <br>
            nejaka inicializace, nebo to jde rovnou?<br>
            <br>
            Netoula se nekde dostupny zdrojak co by delal neco podobneho
            jako ELM327?<br>
            <br>
            Nedelal nekdo neco podobneho a pripadne by se podelil o
            zkusenosti?<br>
            <br>
            _______________________________________________<br>
            HW-list mailing list  -  sponsored by <a
              href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer
              noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
            <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" rel="noreferrer
              noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
              rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank"
              moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
          </blockquote>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>