<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.23588">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#c0c0c0>
<DIV><FONT size=2>></FONT><FONT size=3>zrovna jsem premyslel, jak poznat, ze
se klicek vypnul </FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT size=2>u Forda / Mazdy / Jaguaru lze vetsinou dotaz na</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>22 A430</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV>s přáním hezkého dne / best regards<BR>Tomáš Chvátal<BR><A
href="mailto:tchvatal@fordiag.cz">tchvatal@fordiag.cz</A><BR></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Původní zpráva ----- </DIV>
<DIV
style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>Od:</B> <A
title=jaroslav.buchta@hascomp.cz
href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz">Jaroslav Buchta</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Komu:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Odesláno:</B> 23. února 2020 13:49</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Předmět:</B> Re: OBD CAN komunikace</DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT><BR></DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Tak ona situace u predmetneho auta je jasna, je to
u PCM jednotky CAN 500kb/s 11b a ELM327 s tim bez problemu komunikuje
(to je asi ten prevodnik, co myslite), nejjednodussi by bylo ten ELM chip
pouzit a jet pres AT prikazy, to rucne vyzkousim az prestane prset ;-) Ale
pres ruzne diagnostiky v mobilu i na PC to je s komunikaci OK.</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Na ostatni dam bacha, zrovna jsem premyslel, jak
poznat, ze se klicek vypnul - napajeni do konektoru jde stale. Ale mobil jeste
asi 10s komunikuje a pak zdechne a zahlasi nedostupnost jednotky, tak to u
Forda asi problem neni, proste udelam nejaky sleep a jednou treba za minutu
zkusim neco precist. Nebo reagovat na zvyseni napeti v siti po startu bude asi
lepsi.<BR></DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix><BR></DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Dne 23.02.2020 v 13:40 tomas mainzer
napsal(a):<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE
cite=mid:CAGQuSvAHp-K6pp9qDF_6ud3=kzhPo1WpUcj8bWBiKmEtds=vCA@mail.gmail.com
type="cite">
<DIV dir=auto>
<DIV dir=auto>Dobrý den,
<DIV dir=auto>Pár praktických postřehů:</DIV>
<DIV dir=auto>-Existují i obd2rs232 převodníky. Ale velká většina aut již má
OBD přes can, tedy je možné klidně použít to ST.</DIV>
<DIV dir=auto>-nekomunikujte s autem jeli vypnut klíček. Interni jednotky
pak neusínají a auto má velkou spotřebu.</DIV>
<DIV dir=auto>-zjistěte si raději komunikační rychlost a typ Canu vašeho
auta. Existuje (nízké) procento aut které při pokusu o komunikaci jinou
rychlostí rozsvítí chybové kontrolky.</DIV>
<DIV dir=auto>- pokud seženete nějaký ucelenější seznam nestandardních PIDu,
podělte se prosím. Nenašel jsem nic.</DIV>
<DIV dir=auto>T.M.</DIV>
<DIV dir=auto><BR></DIV></DIV><BR>
<DIV class=gmail_quote>
<DIV dir=ltr class=gmail_attr>Dne ne 23. 2. 2020 11:53 uživatel Jaroslav
Buchta <<A href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz" rel=noreferrer
target=_blank moz-do-not-send="true">jaroslav.buchta@hascomp.cz</A>>
napsal:<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex"
class=gmail_quote>Mel bych par otazek, pokud se s tim nekdo zabyval.
Nebavi mne stale <BR>tahat v aute ven telefon a rad bych si udelal maly
bastl s displejem co <BR>by byl stale umisteny a pripojeny v aute. Asi
staci resit jen CAN<BR><BR>Prvni co jsem hledal je, kde sehnat ELM327 cip
a jit cestou nejmensiho <BR>odporu - nedari se, samozrejme lze kuchnout
nejakou krabicku a pouzit i <BR>konektor, interface, proste vyhodit jen
USB/BT komunikator, to by asi slo.<BR><BR>Dalsi moznost je pouzit STM32 co
bude stejne k displeji a rovnou CAN, to <BR>vypada take schudne. Popis
komunikace na internetu zda se je celkem k <BR>sehnani.<BR><BR>Pak bych
potreboval nejit ty spravne PIDy, konkretne pro FORD 2.0TDCI <BR>100kW -
zejmena co se jedna tlaku a teplot turba a kolem DPF, neco jsem <BR>nasel
na forech ale nema nekdo nejaky ucelenejsi seznam? Treba ForScan
<BR>potrebne vycita, asi by se to dalo vysledovat kdyz se na CAN paralelne
<BR>napichnu s tim STM...<BR><BR>Ted mne zejmena zajima, jestli je potreba
pred vycitanim zvolenych PIDu <BR>nejaka inicializace, nebo to jde
rovnou?<BR><BR>Netoula se nekde dostupny zdrojak co by delal neco
podobneho jako ELM327?<BR><BR>Nedelal nekdo neco podobneho a pripadne by
se podelil o
zkusenosti?<BR><BR>_______________________________________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
rel="noreferrer noreferrer
noreferrer"
target=_blank moz-do-not-send="true">www.HW.cz</A><BR><A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
rel="noreferrer
noreferrer" target=_blank
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target=_blank
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></DIV></DIV><BR>
<FIELDSET class=mimeAttachmentHeader></FIELDSET> <PRE class=moz-quote-pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A>
<A class=moz-txt-link-abbreviated href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A>
<A class=moz-txt-link-freetext href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
</PRE></BLOCKQUOTE>
<P><BR></P>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>