OBD CAN komunikace
picom
picom na volny.cz
Neděle Únor 23 14:07:57 CET 2020
Zapomněl jsem převodník k zásuvce a po týdnu parkování byla baterka prázdná (7 V) bacha na to ☹️
-------- Původní zpráva --------Od: Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz> Datum: 23.02.20 13:49 (GMT+01:00) Komu: hw-list na list.hw.cz Předmět: Re: OBD CAN komunikace
Tak ona situace u predmetneho auta je
jasna, je to u PCM jednotky CAN 500kb/s 11b a ELM327 s tim bez
problemu komunikuje (to je asi ten prevodnik, co myslite),
nejjednodussi by bylo ten ELM chip pouzit a jet pres AT prikazy,
to rucne vyzkousim az prestane prset ;-) Ale pres ruzne
diagnostiky v mobilu i na PC to je s komunikaci OK.
Na ostatni dam bacha, zrovna jsem
premyslel, jak poznat, ze se klicek vypnul - napajeni do konektoru
jde stale. Ale mobil jeste asi 10s komunikuje a pak zdechne a
zahlasi nedostupnost jednotky, tak to u Forda asi problem neni,
proste udelam nejaky sleep a jednou treba za minutu zkusim neco
precist. Nebo reagovat na zvyseni napeti v siti po startu bude asi
lepsi.
Dne 23.02.2020 v 13:40 tomas mainzer
napsal(a):
Dobrý den,
Pár praktických postřehů:
-Existují i obd2rs232 převodníky. Ale velká
většina aut již má OBD přes can, tedy je možné klidně použít
to ST.
-nekomunikujte s autem jeli vypnut klíček.
Interni jednotky pak neusínají a auto má velkou spotřebu.
-zjistěte si raději komunikační rychlost a typ
Canu vašeho auta. Existuje (nízké) procento aut které při
pokusu o komunikaci jinou rychlostí rozsvítí chybové
kontrolky.
- pokud seženete nějaký ucelenější seznam
nestandardních PIDu, podělte se prosím. Nenašel jsem nic.
T.M.
Dne ne 23. 2. 2020 11:53
uživatel Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
napsal:
Mel bych
par otazek, pokud se s tim nekdo zabyval. Nebavi mne stale
tahat v aute ven telefon a rad bych si udelal maly bastl s
displejem co
by byl stale umisteny a pripojeny v aute. Asi staci resit
jen CAN
Prvni co jsem hledal je, kde sehnat ELM327 cip a jit cestou
nejmensiho
odporu - nedari se, samozrejme lze kuchnout nejakou krabicku
a pouzit i
konektor, interface, proste vyhodit jen USB/BT komunikator,
to by asi slo.
Dalsi moznost je pouzit STM32 co bude stejne k displeji a
rovnou CAN, to
vypada take schudne. Popis komunikace na internetu zda se je
celkem k
sehnani.
Pak bych potreboval nejit ty spravne PIDy, konkretne pro
FORD 2.0TDCI
100kW - zejmena co se jedna tlaku a teplot turba a kolem
DPF, neco jsem
nasel na forech ale nema nekdo nejaky ucelenejsi seznam?
Treba ForScan
potrebne vycita, asi by se to dalo vysledovat kdyz se na CAN
paralelne
napichnu s tim STM...
Ted mne zejmena zajima, jestli je potreba pred vycitanim
zvolenych PIDu
nejaka inicializace, nebo to jde rovnou?
Netoula se nekde dostupny zdrojak co by delal neco podobneho
jako ELM327?
Nedelal nekdo neco podobneho a pripadne by se podelil o
zkusenosti?
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200223/8eca923d/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list