[OT] Cisteni DPF filtru

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Úterý Únor 18 20:23:31 CET 2020


Tak dnes jsem se tomu behem 2x150 km jizdy (50 dalnice, 100 okreska) vic 
venoval, koupil jsem ForaScan Lite abych videl vic grafu nez jeden a 
zobrazit teploty a tlaky. Celou cestu se nedelo nic, tesne pred dojezdem 
domu pri sjezdu z dalnice asi zacala regenerace - prestal zejmena 
fungovat EGR ktery jinak velmi poctive recykluje az to se...e, zadnej 
koncern :-P
Ten algoritmus musel vymyslet uplnej dement, snazil jsem se behem cesty 
zejmena po dalnici vytvorit pro regeneraci idealni podminky, ve meste to 
prakticky nejde - nez teplota vyleze vyse, je tu krizovatka, jizda z 
kopce atp...
Kazdopadne jsem to vzal na Jested a regenerace se asi nejak celkem 
uspesne povedla, filtr ma misto tragicke tlakove ztraty asi 3x mensi...
Dalsi zahadou je mi prirazeni cidel ve ForScan - je tam varianta pred a 
za katalyzatorem, za filtrem uz myslim zadny snimac neni. Ten co je pred 
katem vykazoval velmi rychlou dynamiku a teplotu 500-600 stupnu na 
vrcholu, ten co je jako za se drzel dole, vylezl sotva k 500... Cekal 
bych to obracene nebo ne? Nafty to tam cpe asi mraky, dokud byla 
netesnost priruby za turbem, poznal jsem regeneraci podle strasneho 
smradu nafty.
Regenerace probiha dost blbe, jak se ubere vykon, tak to asi prerusi, 
teplota klesne a muze se zacit znova. Treba opel co mam s DPF klidne 
pridava naftu i pri volnobehu a regeneraci uspesne dokonci. Neni potreba 
to drzet ve vyssim vykonu celou dobu.
No bude s tim motorem asi jeste sranda (2.0TDCI 100kW, pokud by k tomu 
mel nekdo nejake detaily, zejmena premyslim, jestli by se nedala 
regenerace za jizdy ve vhodny okamzik nejak uzivatelsky vynutit, treba 
simulaci snimace dif. tlaku???)

Dne 17.02.2020 v 21:57 Pavel Kratochvíl napsal(a):
> Já mám sice Focus II 1.6tdci, ale taky s EOLYS. Filtr se postupně 
> zanáší popílkem z EOLYSu. Zpětným propláchnutím se popílek vyplaví. 
> Protože ale zanesený filtr špatně regeneruje, jsou v něm i saze a ty 
> vodou moc nejdou, proto tam ty firmy přidávají nějakou chemikálii na 
> odstranění sazí. Já jsem si filtr čistil sám, podle návodu na youtube, 
> jako chemikálie na saze jsou různé roztoky na DPF, já použil obyčejný 
> Supermafrasol. Saze jsem teda nevyplavil žádné (nebo se rozpustily v 
> tom supermafrasolu), ale popílek je cihlově červený a bylo ho docela 
> dost. Nevím jak moc je to nebezpečné, tak jsem raději prvních 50l 
> proplachovací vody nachytal do plastové nádoby a dal do sběrného 
> dvora. Pak jsem proplachoval ještě asi hodinu, ale už tekla jen čistá 
> voda.
> Hodnota dif. tlaku se podstatně snížila a regenerace mi teď probíhají 
> cca po 200-500km bez problémů. Regeneraci poznám na diagnostice, pokud 
> teplota DPF začne velmi rychle stoupat a dosáhne 450C, tak se 
> regeneruje. Teplota při regeneraci je 500-600C a trvá to asi 5 minut, 
> pak teplota spadne stejně rychle jako rostla a vynuluje se vzdálenost 
> od poslední regenerace.
>
> Pavel
>
> ---------- Původní e-mail ----------
> Od: Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 17. 2. 2020 18:09:41
> Předmět: Re: [OT] Cisteni DPF filtru
>
>
>     Diky za info, prave teplotu u v diagnostice nemohu najit (2.0 TDCI
>     100kW
>     typ G6DB) Asi bude nejjednodussi pridelat na trubku pred filtr sponou
>     termoclanek a protahnout si dovnitr drat pro merak...
>     Tlaky mam o dost horsi, problemy to nejak pozorovatelne nedela,
>     regenerace jsou nenapadne a netusim, jak caste - najel jsem zatim asi
>     3kkm a nafta v oleji citit je, asi je i neco navic na merce, budu
>     si to
>     muset odmerovat.
>     Zajimave je, ze po ohrati se rozdil tlaku dost zvetsi - tipuju
>     rtepelna
>     roztaznost keramiky a zmenseni poru?  Kdyz jsem spustil regeneraci na
>     miste, tak pocatecni tlak byl 8.8 kPa/3000rpm, po skonceni 12.6 kPa a
>     regenerace oznacena za uspesnou. Ted je na volnobeh zastudena asi
>     0.6 a
>     za tepla 1.3 kPa na volnobeh. Cim dal vic mi jako nejucinnejsi metoda
>     levneho vycisteni pripada ten filtr chvili provozovat proste
>     obracene,
>     pokud tam dochazi i k tepelnym dilatacim ve strukture, mohl by
>     nespalitelny bordel z poru ucinne vyficet...
>     Nasel jsem spravne, ze zavit pro tepelne cidlo je M14x1.5?
>
>
>     Dne 17.02.2020 v 16:06 Tomas Chvatal napsal(a):
>     > Regenerace by mela jit rozeznat od teploty u filtru. V diag. je
>     na to
>     > PID.
>     > Nad ?500? st. bych ocekaval regen.
>     >
>     >
>     > Ohledne tlaku na DPF mam ulozene toto:
>     >
>     http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&start=15
>
>     >
>     >
>     > novy DPF 80- 150 Pa
>     > dobry 200- 900 Pa
>     >
>     > zaneseny 1,5 - 4 kPa
>     >
>     > Tlaky:
>     > foki: novy DPF cca 100Pa , jety ale dobry cca 500-600Pa , zaneseny
>     > jsem delal i 4kPa
>     >
>     http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&start=75Fleishans
>
>     > na skoleni:https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh          :
>     do 6
>     > mbar = 0.6 kPazvysene (4000tis.): 45hPa = 4.5 kPas přáním
>     hezkého dne
>     > / best regardsTomáš Chvátaltchvatal na fordiag.cz----- Původní zpráva
>     > -----Od: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>Komu:
>     > <hw-list na list.hw.cz>Odesláno: 15. února 2020 6:48Předmět: Re: [OT]
>     > Cisteni DPF filtru> LPG jsem dost dlouho mival ale uz bych to
>     nechtel.
>     > Nejen technicke ale iorganizacni komplikace (parkovani, tankovani -
>     > zejmena v zahranici...)>> Kazdopadne filtr zaneseny podle
>     poslednich
>     > informaci a mereni je, tlakovyrozdil je po zahrati podstatne
>     vetsi nez
>     > zastudena, coz mne zmatlo - priplnem vykony pres 30, mozna i
>     pres 40
>     > kPa, volnobeh 10-25kPa coz je asi 3xvic, nez jsem se na ruznych
>     forech
>     > docetl o beznych hodnotach ???> Premyslim o te opacne montazi na
>     > nejakou dobu, asi uz na nem neni moc cozkazit, hrdlo snimace by
>     melo
>     > mit zavit M14x1.5? Na druhou stranu bych muselnavarit matku pro
>     snimac
>     > teploty. Diky provozu s aditivem by zrejme nemelabyt potreba
>     > katalytickych prvku pro regeneraci ve filtru, katalyzator
>     > zrejmefunguje dobre, regenerace probihaji. Stale ale nevim, ani s
>     > diagnostikou,jak zjistit probihajici regeneraci za jizdy (motor
>     G6DB
>     > Euro4), nevi nekdo?>
>     > _______________________________________________
>     > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>     > Hw-list na list.hw.cz
>     > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>     Hw-list na list.hw.cz
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200218/004fa078/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list