<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Tak dnes jsem se tomu behem 2x150 km
      jizdy (50 dalnice, 100 okreska) vic venoval, koupil jsem ForaScan
      Lite abych videl vic grafu nez jeden a zobrazit teploty a tlaky.
      Celou cestu se nedelo nic, tesne pred dojezdem domu pri sjezdu z
      dalnice asi zacala regenerace - prestal zejmena fungovat EGR ktery
      jinak velmi poctive recykluje az to se...e, zadnej koncern :-P</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Ten algoritmus musel vymyslet uplnej
      dement, snazil jsem se behem cesty zejmena po dalnici vytvorit pro
      regeneraci idealni podminky, ve meste to prakticky nejde - nez
      teplota vyleze vyse, je tu krizovatka, jizda z kopce atp...</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Kazdopadne jsem to vzal na Jested a
      regenerace se asi nejak celkem uspesne povedla, filtr ma misto
      tragicke tlakove ztraty asi 3x mensi...</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dalsi zahadou je mi prirazeni cidel ve
      ForScan - je tam varianta pred a za katalyzatorem, za filtrem uz
      myslim zadny snimac neni. Ten co je pred katem vykazoval velmi
      rychlou dynamiku a teplotu 500-600 stupnu na vrcholu, ten co je
      jako za se drzel dole, vylezl sotva k 500... Cekal bych to
      obracene nebo ne? Nafty to tam cpe asi mraky, dokud byla netesnost
      priruby za turbem, poznal jsem regeneraci podle strasneho smradu
      nafty.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Regenerace probiha dost blbe, jak se
      ubere vykon, tak to asi prerusi, teplota klesne a muze se zacit
      znova. Treba opel co mam s DPF klidne pridava naftu i pri
      volnobehu a regeneraci uspesne dokonci. Neni potreba to drzet ve
      vyssim vykonu celou dobu.<br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">No bude s tim motorem asi jeste sranda
      (2.0TDCI 100kW, pokud by k tomu mel nekdo nejake detaily, zejmena
      premyslim, jestli by se nedala regenerace za jizdy ve vhodny
      okamzik nejak uzivatelsky vynutit, treba simulaci snimace dif.
      tlaku???) <br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 17.02.2020 v 21:57 Pavel Kratochvíl
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:BTs.14tw.59wETDfP%7DEW.1UIlvJ@seznam.cz">Já mám sice
      Focus II 1.6tdci, ale taky s EOLYS. Filtr se postupně zanáší
      popílkem z EOLYSu. Zpětným propláchnutím se popílek vyplaví.
      Protože ale zanesený filtr špatně regeneruje, jsou v něm i saze a
      ty vodou moc nejdou, proto tam ty firmy přidávají nějakou
      chemikálii na odstranění sazí. Já jsem si filtr čistil sám, podle
      návodu na youtube, jako chemikálie na saze jsou různé roztoky na
      DPF, já použil obyčejný Supermafrasol. Saze jsem teda nevyplavil
      žádné (nebo se rozpustily v tom supermafrasolu), ale popílek je
      cihlově červený a bylo ho docela dost. Nevím jak moc je to
      nebezpečné, tak jsem raději prvních 50l proplachovací vody
      nachytal do plastové nádoby a dal do sběrného dvora. Pak jsem
      proplachoval ještě asi hodinu, ale už tekla jen čistá voda.
      <div>Hodnota dif. tlaku se podstatně snížila a regenerace mi teď
        probíhají cca po 200-500km bez problémů. Regeneraci poznám na
        diagnostice, pokud teplota DPF začne velmi rychle stoupat a
        dosáhne 450C, tak se regeneruje. Teplota při regeneraci je
        500-600C a trvá to asi 5 minut, pak teplota spadne stejně rychle
        jako rostla a vynuluje se vzdálenost od poslední regenerace.</div>
      <div><br>
      </div>
      <div>Pavel</div>
      <div><br>
        <aside>
          ---------- Původní e-mail ----------<br>
          Od: Jaroslav Buchta <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz"><jaroslav.buchta@hascomp.cz></a><br>
          Komu: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a><br>
          Datum: 17. 2. 2020 18:09:41<br>
          Předmět: Re: [OT] Cisteni DPF filtru
        </aside>
        <br>
        <blockquote data-email="jaroslav.buchta@hascomp.cz">Diky za
          info, prave teplotu u v diagnostice nemohu najit (2.0 TDCI
          100kW <br>
          typ G6DB) Asi bude nejjednodussi pridelat na trubku pred filtr
          sponou <br>
          termoclanek a protahnout si dovnitr drat pro merak...<br>
          Tlaky mam o dost horsi, problemy to nejak pozorovatelne
          nedela, <br>
          regenerace jsou nenapadne a netusim, jak caste - najel jsem
          zatim asi <br>
          3kkm a nafta v oleji citit je, asi je i neco navic na merce,
          budu si to <br>
          muset odmerovat.<br>
          Zajimave je, ze po ohrati se rozdil tlaku dost zvetsi - tipuju
          rtepelna <br>
          roztaznost keramiky a zmenseni poru?  Kdyz jsem spustil
          regeneraci na <br>
          miste, tak pocatecni tlak byl 8.8 kPa/3000rpm, po skonceni
          12.6 kPa a <br>
          regenerace oznacena za uspesnou. Ted je na volnobeh zastudena
          asi 0.6 a <br>
          za tepla 1.3 kPa na volnobeh. Cim dal vic mi jako nejucinnejsi
          metoda <br>
          levneho vycisteni pripada ten filtr chvili provozovat proste
          obracene, <br>
          pokud tam dochazi i k tepelnym dilatacim ve strukture, mohl by
          <br>
          nespalitelny bordel z poru ucinne vyficet...<br>
          Nasel jsem spravne, ze zavit pro tepelne cidlo je M14x1.5?<br>
          <br>
          <br>
          Dne 17.02.2020 v 16:06 Tomas Chvatal napsal(a):<br>
          > Regenerace by mela jit rozeznat od teploty u filtru. V
          diag. je na to <br>
          > PID.<br>
          > Nad ?500? st. bych ocekaval regen.<br>
          ><br>
          ><br>
          > Ohledne tlaku na DPF mam ulozene toto:<br>
          >
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&start=15">http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&start=15</a>
          <br>
          ><br>
          ><br>
          > novy DPF 80- 150 Pa<br>
          > dobry 200- 900 Pa<br>
          ><br>
          > zaneseny 1,5 - 4 kPa<br>
          ><br>
          > Tlaky:<br>
          > foki: novy DPF cca 100Pa , jety ale dobry cca 500-600Pa ,
          zaneseny <br>
          > jsem delal i 4kPa<br>
          >
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&start=75Fleishans">http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&start=75Fleishans</a>
          <br>
          > na
          skoleni:<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh">https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh</a>          :
          do 6 <br>
          > mbar = 0.6 kPazvysene (4000tis.): 45hPa = 4.5 kPas přáním
          hezkého dne <br>
          > / best regardsTomáš Chvá<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:taltchvatal@fordiag.cz">taltchvatal@fordiag.cz</a>-----
          Původní zpráva <br>
          > -----Od: "Jaroslav Buchta"
          <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz"><jaroslav.buchta@hascomp.cz></a>Komu: <br>
          > <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz"><hw-list@list.hw.cz></a>Odesláno: 15. února 2020
          6:48Předmět: Re: [OT] <br>
          > Cisteni DPF filtru> LPG jsem dost dlouho mival ale uz
          bych to nechtel. <br>
          > Nejen technicke ale iorganizacni komplikace (parkovani,
          tankovani - <br>
          > zejmena v zahranici...)>> Kazdopadne filtr zaneseny
          podle poslednich <br>
          > informaci a mereni je, tlakovyrozdil je po zahrati
          podstatne vetsi nez <br>
          > zastudena, coz mne zmatlo - priplnem vykony pres 30,
          mozna i pres 40 <br>
          > kPa, volnobeh 10-25kPa coz je asi 3xvic, nez jsem se na
          ruznych forech <br>
          > docetl o beznych hodnotach ???> Premyslim o te opacne
          montazi na <br>
          > nejakou dobu, asi uz na nem neni moc cozkazit, hrdlo
          snimace by melo <br>
          > mit zavit M14x1.5? Na druhou stranu bych muselnavarit
          matku pro snimac <br>
          > teploty. Diky provozu s aditivem by zrejme nemelabyt
          potreba <br>
          > katalytickych prvku pro regeneraci ve filtru, katalyzator
          <br>
          > zrejmefunguje dobre, regenerace probihaji. Stale ale
          nevim, ani s <br>
          > diagnostikou,jak zjistit probihajici regeneraci za jizdy
          (motor G6DB <br>
          > Euro4), nevi nekdo?><br>
          > _______________________________________________<br>
          > HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
          > <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
          > <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
          <br>
          <br>
          _______________________________________________<br>
          HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
          <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
          <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
        </blockquote>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>