[OT] Cisteni DPF filtru

Pavel Kratochvíl kratochvil na seznam.cz
Pondělí Únor 17 21:57:55 CET 2020


Já mám sice Focus II 1.6tdci, ale taky s EOLYS. Filtr se postupně zanáší 
popílkem z EOLYSu. Zpětným propláchnutím se popílek vyplaví. Protože ale 
zanesený filtr špatně regeneruje, jsou v něm i saze a ty vodou moc nejdou, 
proto tam ty firmy přidávají nějakou chemikálii na odstranění sazí. Já jsem 
si filtr čistil sám, podle návodu na youtube, jako chemikálie na saze jsou 
různé roztoky na DPF, já použil obyčejný Supermafrasol. Saze jsem teda 
nevyplavil žádné (nebo se rozpustily v tom supermafrasolu), ale popílek je 
cihlově červený a bylo ho docela dost. Nevím jak moc je to nebezpečné, tak 
jsem raději prvních 50l proplachovací vody nachytal do plastové nádoby a dal
do sběrného dvora. Pak jsem proplachoval ještě asi hodinu, ale už tekla jen 
čistá voda.
Hodnota dif. tlaku se podstatně snížila a regenerace mi teď probíhají cca po
200-500km bez problémů. Regeneraci poznám na diagnostice, pokud teplota DPF 
začne velmi rychle stoupat a dosáhne 450C, tak se regeneruje. Teplota při 
regeneraci je 500-600C a trvá to asi 5 minut, pak teplota spadne stejně 
rychle jako rostla a vynuluje se vzdálenost od poslední regenerace.




Pavel


---------- Původní e-mail ----------
Od: Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 17. 2. 2020 18:09:41
Předmět: Re: [OT] Cisteni DPF filtru 
"Diky za info, prave teplotu u v diagnostice nemohu najit (2.0 TDCI 100kW 
typ G6DB) Asi bude nejjednodussi pridelat na trubku pred filtr sponou 
termoclanek a protahnout si dovnitr drat pro merak...
Tlaky mam o dost horsi, problemy to nejak pozorovatelne nedela, 
regenerace jsou nenapadne a netusim, jak caste - najel jsem zatim asi 
3kkm a nafta v oleji citit je, asi je i neco navic na merce, budu si to 
muset odmerovat.
Zajimave je, ze po ohrati se rozdil tlaku dost zvetsi - tipuju rtepelna 
roztaznost keramiky a zmenseni poru?  Kdyz jsem spustil regeneraci na 
miste, tak pocatecni tlak byl 8.8 kPa/3000rpm, po skonceni 12.6 kPa a 
regenerace oznacena za uspesnou. Ted je na volnobeh zastudena asi 0.6 a 
za tepla 1.3 kPa na volnobeh. Cim dal vic mi jako nejucinnejsi metoda 
levneho vycisteni pripada ten filtr chvili provozovat proste obracene, 
pokud tam dochazi i k tepelnym dilatacim ve strukture, mohl by 
nespalitelny bordel z poru ucinne vyficet...
Nasel jsem spravne, ze zavit pro tepelne cidlo je M14x1.5?


Dne 17.02.2020 v 16:06 Tomas Chvatal napsal(a):
> Regenerace by mela jit rozeznat od teploty u filtru. V diag. je na to 
> PID.
> Nad ?500? st. bych ocekaval regen.
>
>
> Ohledne tlaku na DPF mam ulozene toto:
> http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&
start=15 
>
>
> novy DPF 80- 150 Pa
> dobry 200- 900 Pa
>
> zaneseny 1,5 - 4 kPa
>
> Tlaky:
> foki: novy DPF cca 100Pa , jety ale dobry cca 500-600Pa , zaneseny 
> jsem delal i 4kPa
> http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&
start=75Fleishans 
> na skoleni:https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh          : do 6 
> mbar = 0.6 kPazvysene (4000tis.): 45hPa = 4.5 kPas přáním hezkého dne 
> / best regardsTomáš Chvátaltchvatal na fordiag.cz----- Původní zpráva 
> -----Od: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>Komu: 
> <hw-list na list.hw.cz>Odesláno: 15. února 2020 6:48Předmět: Re: [OT] 
> Cisteni DPF filtru> LPG jsem dost dlouho mival ale uz bych to nechtel. 
> Nejen technicke ale iorganizacni komplikace (parkovani, tankovani - 
> zejmena v zahranici...)>> Kazdopadne filtr zaneseny podle poslednich 
> informaci a mereni je, tlakovyrozdil je po zahrati podstatne vetsi nez 
> zastudena, coz mne zmatlo - priplnem vykony pres 30, mozna i pres 40 
> kPa, volnobeh 10-25kPa coz je asi 3xvic, nez jsem se na ruznych forech 
> docetl o beznych hodnotach ???> Premyslim o te opacne montazi na 
> nejakou dobu, asi uz na nem neni moc cozkazit, hrdlo snimace by melo 
> mit zavit M14x1.5? Na druhou stranu bych muselnavarit matku pro snimac 
> teploty. Diky provozu s aditivem by zrejme nemelabyt potreba 
> katalytickych prvku pro regeneraci ve filtru, katalyzator 
> zrejmefunguje dobre, regenerace probihaji. Stale ale nevim, ani s 
> diagnostikou,jak zjistit probihajici regeneraci za jizdy (motor G6DB 
> Euro4), nevi nekdo?>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200217/989b5562/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list