<html><body>Já mám sice Focus II 1.6tdci, ale taky s EOLYS. Filtr se postupně zanáší popílkem z EOLYSu. Zpětným propláchnutím se popílek vyplaví. Protože ale zanesený filtr špatně regeneruje, jsou v něm i saze a ty vodou moc nejdou, proto tam ty firmy přidávají nějakou chemikálii na odstranění sazí. Já jsem si filtr čistil sám, podle návodu na youtube, jako chemikálie na saze jsou různé roztoky na DPF, já použil obyčejný Supermafrasol. Saze jsem teda nevyplavil žádné (nebo se rozpustily v tom supermafrasolu), ale popílek je cihlově červený a bylo ho docela dost. Nevím jak moc je to nebezpečné, tak jsem raději prvních 50l proplachovací vody nachytal do plastové nádoby a dal do sběrného dvora. Pak jsem proplachoval ještě asi hodinu, ale už tekla jen čistá voda.<div>Hodnota dif. tlaku se podstatně snížila a regenerace mi teď probíhají cca po 200-500km bez problémů. Regeneraci poznám na diagnostice, pokud teplota DPF začne velmi rychle stoupat a dosáhne 450C, tak se regeneruje. Teplota při regeneraci je 500-600C a trvá to asi 5 minut, pak teplota spadne stejně rychle jako rostla a vynuluje se vzdálenost od poslední regenerace.</div><div><br></div><div>Pavel</div><div><br><aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta@hascomp.cz><br>
Komu: hw-list@list.hw.cz<br>
Datum: 17. 2. 2020 18:09:41<br>
Předmět: Re: [OT] Cisteni DPF filtru
</aside><br><blockquote data-email="jaroslav.buchta@hascomp.cz">Diky za info, prave teplotu u v diagnostice nemohu najit (2.0 TDCI 100kW <br>typ G6DB) Asi bude nejjednodussi pridelat na trubku pred filtr sponou <br>termoclanek a protahnout si dovnitr drat pro merak...<br>Tlaky mam o dost horsi, problemy to nejak pozorovatelne nedela, <br>regenerace jsou nenapadne a netusim, jak caste - najel jsem zatim asi <br>3kkm a nafta v oleji citit je, asi je i neco navic na merce, budu si to <br>muset odmerovat.<br>Zajimave je, ze po ohrati se rozdil tlaku dost zvetsi - tipuju rtepelna <br>roztaznost keramiky a zmenseni poru?  Kdyz jsem spustil regeneraci na <br>miste, tak pocatecni tlak byl 8.8 kPa/3000rpm, po skonceni 12.6 kPa a <br>regenerace oznacena za uspesnou. Ted je na volnobeh zastudena asi 0.6 a <br>za tepla 1.3 kPa na volnobeh. Cim dal vic mi jako nejucinnejsi metoda <br>levneho vycisteni pripada ten filtr chvili provozovat proste obracene, <br>pokud tam dochazi i k tepelnym dilatacim ve strukture, mohl by <br>nespalitelny bordel z poru ucinne vyficet...<br>Nasel jsem spravne, ze zavit pro tepelne cidlo je M14x1.5?<br><br><br>Dne 17.02.2020 v 16:06 Tomas Chvatal napsal(a):<br>> Regenerace by mela jit rozeznat od teploty u filtru. V diag. je na to <br>> PID.<br>> Nad ?500? st. bych ocekaval regen.<br>><br>><br>> Ohledne tlaku na DPF mam ulozene toto:<br>> http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&start=15 <br>><br>><br>> novy DPF 80- 150 Pa<br>> dobry 200- 900 Pa<br>><br>> zaneseny 1,5 - 4 kPa<br>><br>> Tlaky:<br>> foki: novy DPF cca 100Pa , jety ale dobry cca 500-600Pa , zaneseny <br>> jsem delal i 4kPa<br>> http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&start=75Fleishans <br>> na skoleni:https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh          : do 6 <br>> mbar = 0.6 kPazvysene (4000tis.): 45hPa = 4.5 kPas přáním hezkého dne <br>> / best regardsTomáš Chvátaltchvatal@fordiag.cz----- Původní zpráva <br>> -----Od: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta@hascomp.cz>Komu: <br>> <hw-list@list.hw.cz>Odesláno: 15. února 2020 6:48Předmět: Re: [OT] <br>> Cisteni DPF filtru> LPG jsem dost dlouho mival ale uz bych to nechtel. <br>> Nejen technicke ale iorganizacni komplikace (parkovani, tankovani - <br>> zejmena v zahranici...)>> Kazdopadne filtr zaneseny podle poslednich <br>> informaci a mereni je, tlakovyrozdil je po zahrati podstatne vetsi nez <br>> zastudena, coz mne zmatlo - priplnem vykony pres 30, mozna i pres 40 <br>> kPa, volnobeh 10-25kPa coz je asi 3xvic, nez jsem se na ruznych forech <br>> docetl o beznych hodnotach ???> Premyslim o te opacne montazi na <br>> nejakou dobu, asi uz na nem neni moc cozkazit, hrdlo snimace by melo <br>> mit zavit M14x1.5? Na druhou stranu bych muselnavarit matku pro snimac <br>> teploty. Diky provozu s aditivem by zrejme nemelabyt potreba <br>> katalytickych prvku pro regeneraci ve filtru, katalyzator <br>> zrejmefunguje dobre, regenerace probihaji. Stale ale nevim, ani s <br>> diagnostikou,jak zjistit probihajici regeneraci za jizdy (motor G6DB <br>> Euro4), nevi nekdo?><br>> _______________________________________________<br>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>> Hw-list@list.hw.cz<br>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br><br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br></blockquote></div></body></html>