[OT] Cisteni DPF filtru

Jan Průha jan.pruha na volny.cz
Neděle Únor 9 18:40:30 CET 2020


Zuřivý souhlas. Diesel na cesty do práce do 20km a s nájezdem kolem 
15tkm/tok je naprostá blbost. Co se "jakoby" ušetří na palivu se 
dvojnásobně vrazí do údržby.

Velmi dobrá varianta je stále ještě LPG. Ale není jasné jak to s ním 
bude dále (spotřební daň).

JP


Dne 09.02.2020 v 16:02 Karel M napsal(a):
> No jo, ale máte toho Forda asi od novoty, prvnímu majiteli vždy 
> všechno vydrží víc :-)
> Kamarád taky nechal repasovat filtr, ale dlouho nevydržel. Reklamaci 
> neuznali a pak se ukázalo, že turbo pouštělo olej, asi to bylo tím.
> Když jsem před 7 roky vybíral ojeté auto, tak jsem si nastudoval celou 
> problematiku a dospěl jsem k názoru, že se diesel nevyplatí. Klidně se 
> po koupi stane, že dáte 100 000Kč do motoru. Koupil jsem benzín, sice 
> s průměrnou spotřebou 10 litrů, ale celých 7 let nebyl problém s 
> ničím, má už 14 let a stále v provozu.
> Vloni jsem opět vybíral ojetinu jako druhé auto do rodiny a zjistil 
> jsem, že za 7 let jsou ty ceny ojetin na dvojnásobku, akorát diesely 
> jsou cenou dole, je jasné proč. Koupil jsem nakonec nový benzín v 
> základní výbavě a ve slevě, bohužel tříválec, ale pořád lepší než 
> řešit filtry, čerpadla a vstřiky. Služby autoservisů jsou dnes jedny s 
> nejvyšší inflací. Podle mě se v konečném důsledku nafťák vůbec nevyplatí.
> Karel
>
>
> sobota 8. února 2020 Admin HWnews <hwnews na cncnet.info 
> <mailto:hwnews na cncnet.info>> napsal(a):
>
>     Mam Focuse 1.6TDCI 70kW r.v. 2013 s aktualne najetyma 180.000km a
>     filtr je tam stale original....ted v zari jsem byl na emisich a
>     jsem tak na polovine limitu kourivosti. Je fakt, ze mi rikal
>     emisak abych se domluvil v servise, aby vyvolali rizenou regeneraci...
>
>     Jezdim kazdy den trasu 5.5km rano a odpoledne zpatky plus nejake
>     pojizdky.
>
>     Takze to podle me zase tak strasne s tim filtrem neni....
>
>     RV
>
>     Dne 08.02.2020 v 11:17 Tomáš Koželuh napsal(a):
>
>         Já bych těm metodám čištění věřil. Jsou auta, kam DPF nestojí
>         15 tisíc, ale třeba 50. Takže tam se DPF obvykle čistí a
>         pomáhá to.
>         Každopádně pokud auto bude pravidelně jezdit delší trasy, tak
>         bych to neřešil, stihne se vypalovat. Zabiják jsou pár km
>         trasy nebo ježdění jenom po městě.
>
>             -----Original Message-----
>             From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
>             <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] On Behalf Of Jaroslav
>             Buchta
>             Sent: Saturday, February 08, 2020 10:59 AM
>             To: HW-news
>             Subject: [OT] Cisteni DPF filtru
>
>             Zdravim, jsem cerstve majitelem tohoto zazraku ve Fordu (s
>             aditivem
>             EOLYS, 2.0 tdci 100kW) a tim padem se filtr planovane
>             zanasi a ma
>             limitovanou zivotnost. V jakem je ted stavu uplne nevim,
>             zatim se
>             regeneruje a tlakova ztrata je tak nejak normalni, ale
>             casem se
>             nepochybne ucpe :-(
>
>             Ma nekdo zkusenosti s cistenim a metodami? Asi nejbeznejsi
>             je nejaky
>             proplach vodou se sajrajtem na specialnich strojich,
>             vypada to dobre ale
>             dostane to nespalitelny sajrajt az ze dna kanalku? Koukal
>             jsem na
>             cisteni nejakymi tepelnymi vlnami, lezly z toho takove
>             housenky bordelu,
>             ale moc hodnoverne to nevypadalo.
>
>             Kazdopadne cena cisteni je 4-6kKc, coz neni malo, kdyz
>             original novy
>             filtr se da sehnat pod 15kKc, neoriginal i pod 5 ale to
>             bez platiny atp.
>             asi fungovat moc dlouho nebude... Zas kdyby se to
>             vycistilo skoro
>             dokonale, tak OK...
>
>             Jeste me napadlo, co by to delalo, kdyby se filtr
>             namontoval obracene?
>             (katalyzator je zvlast) Jedinou technickou komplikaci je
>             tady zda se
>             nutnost premisteni teplotniho cidla. Ale nekde jsem cetl,
>             ze struktura
>             filtracni steny je nejak nesymetricka (vetsi pory smerem
>             ven)? Ale moc
>             se mi to nezda.
>
>
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>         Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>         <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>     Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>     <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200209/4ea5f87d/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list