[OT] Cisteni DPF filtru
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na hascomp.cz
Neděle Únor 9 19:49:33 CET 2020
Tezko se to vysvetluje, ja jsem na turbodyzly tak trochu ujetej, no,
proste mam ten princip motoru rad a bez turba jsem nesvuj. Asi to lze
nahradit turbobenzinem ale u tech modernich si nejsem uplne jisty, ze to
je az tak technicky rozdilne co se tyce moznych problemu...
Samozrejme to muze rozumne vychazet jen v pripade, ze si to servisuju
sam, ale to me nakonec bavi.
To auto co jsem ted koupil melo udrzbu nejen motoru ve fakt zanedbanem
stavu, uz jsem to ale celkem rozchodil, i turbo uz vykazuje slusne
fungujici regulaci a snad se rozhejbalo - vyndat ho vypada na porod, asi
by to slo nejlip skrz vyfuk :-D Napr. nadrzka na EOLYS byla zcela
prazdna a v diagnostice stav plna, se nedivim, ze pasivni regenerace
nejak nefungovala. Olej tekl asi jen diky redeni naftou. Vzduchovy filtr
jako namoceny v mazutu...
Skoda ze jsem dratkem nezkusil stav DPF kdyz jsem mel sundany
katalyzator, ale na pohled vstup vypadal ciste a vsechny vstupni otvory
ciste lehce rdo rezava, zadne saze (az na 3-4 ucpane nejakym vetsim
kusem bordelu)... No snad chvili fungovat jeste bude, pak budu resit.
Nemuzu najit, jak diagnostikou zjistit stav DPF a zda probiha
regenerace? Nasel jsem jak na to u Euro5 ale Euro4 nic. U Opla to
spolehlive poznam podle volnobeznych otacek a zvuku motoru, tady ani
prd. Povolil jsem aspon indikaci okamzite spotreby na palubce, snad to
pujde odhadnout.
Dne 09.02.2020 v 18:40 Jan Průha napsal(a):
>
> Zuřivý souhlas. Diesel na cesty do práce do 20km a s nájezdem kolem
> 15tkm/tok je naprostá blbost. Co se "jakoby" ušetří na palivu se
> dvojnásobně vrazí do údržby.
>
> Velmi dobrá varianta je stále ještě LPG. Ale není jasné jak to s ním
> bude dále (spotřební daň).
>
> JP
>
>
> Dne 09.02.2020 v 16:02 Karel M napsal(a):
>> No jo, ale máte toho Forda asi od novoty, prvnímu majiteli vždy
>> všechno vydrží víc :-)
>> Kamarád taky nechal repasovat filtr, ale dlouho nevydržel. Reklamaci
>> neuznali a pak se ukázalo, že turbo pouštělo olej, asi to bylo tím.
>> Když jsem před 7 roky vybíral ojeté auto, tak jsem si nastudoval
>> celou problematiku a dospěl jsem k názoru, že se diesel nevyplatí.
>> Klidně se po koupi stane, že dáte 100 000Kč do motoru. Koupil jsem
>> benzín, sice s průměrnou spotřebou 10 litrů, ale celých 7 let nebyl
>> problém s ničím, má už 14 let a stále v provozu.
>> Vloni jsem opět vybíral ojetinu jako druhé auto do rodiny a zjistil
>> jsem, že za 7 let jsou ty ceny ojetin na dvojnásobku, akorát diesely
>> jsou cenou dole, je jasné proč. Koupil jsem nakonec nový benzín v
>> základní výbavě a ve slevě, bohužel tříválec, ale pořád lepší než
>> řešit filtry, čerpadla a vstřiky. Služby autoservisů jsou dnes jedny
>> s nejvyšší inflací. Podle mě se v konečném důsledku nafťák vůbec
>> nevyplatí.
>> Karel
>>
>>
>> sobota 8. února 2020 Admin HWnews <hwnews na cncnet.info
>> <mailto:hwnews na cncnet.info>> napsal(a):
>>
>> Mam Focuse 1.6TDCI 70kW r.v. 2013 s aktualne najetyma 180.000km a
>> filtr je tam stale original....ted v zari jsem byl na emisich a
>> jsem tak na polovine limitu kourivosti. Je fakt, ze mi rikal
>> emisak abych se domluvil v servise, aby vyvolali rizenou
>> regeneraci...
>>
>> Jezdim kazdy den trasu 5.5km rano a odpoledne zpatky plus nejake
>> pojizdky.
>>
>> Takze to podle me zase tak strasne s tim filtrem neni....
>>
>> RV
>>
>> Dne 08.02.2020 v 11:17 Tomáš Koželuh napsal(a):
>>
>> Já bych těm metodám čištění věřil. Jsou auta, kam DPF nestojí
>> 15 tisíc, ale třeba 50. Takže tam se DPF obvykle čistí a
>> pomáhá to.
>> Každopádně pokud auto bude pravidelně jezdit delší trasy, tak
>> bych to neřešil, stihne se vypalovat. Zabiják jsou pár km
>> trasy nebo ježdění jenom po městě.
>>
>> -----Original Message-----
>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
>> <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] On Behalf Of
>> Jaroslav Buchta
>> Sent: Saturday, February 08, 2020 10:59 AM
>> To: HW-news
>> Subject: [OT] Cisteni DPF filtru
>>
>> Zdravim, jsem cerstve majitelem tohoto zazraku ve Fordu
>> (s aditivem
>> EOLYS, 2.0 tdci 100kW) a tim padem se filtr planovane
>> zanasi a ma
>> limitovanou zivotnost. V jakem je ted stavu uplne nevim,
>> zatim se
>> regeneruje a tlakova ztrata je tak nejak normalni, ale
>> casem se
>> nepochybne ucpe :-(
>>
>> Ma nekdo zkusenosti s cistenim a metodami? Asi
>> nejbeznejsi je nejaky
>> proplach vodou se sajrajtem na specialnich strojich,
>> vypada to dobre ale
>> dostane to nespalitelny sajrajt az ze dna kanalku? Koukal
>> jsem na
>> cisteni nejakymi tepelnymi vlnami, lezly z toho takove
>> housenky bordelu,
>> ale moc hodnoverne to nevypadalo.
>>
>> Kazdopadne cena cisteni je 4-6kKc, coz neni malo, kdyz
>> original novy
>> filtr se da sehnat pod 15kKc, neoriginal i pod 5 ale to
>> bez platiny atp.
>> asi fungovat moc dlouho nebude... Zas kdyby se to
>> vycistilo skoro
>> dokonale, tak OK...
>>
>> Jeste me napadlo, co by to delalo, kdyby se filtr
>> namontoval obracene?
>> (katalyzator je zvlast) Jedinou technickou komplikaci je
>> tady zda se
>> nutnost premisteni teplotniho cidla. Ale nekde jsem cetl,
>> ze struktura
>> filtracni steny je nejak nesymetricka (vetsi pory smerem
>> ven)? Ale moc
>> se mi to nezda.
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> <http://www.HW.cz>
>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200209/6bc04ae5/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list