[OT] Cisteni DPF filtru

Neděle Únor 9 19:49:33 CET 2020

Tezko se to vysvetluje, ja jsem na turbodyzly tak trochu ujetej, no,
proste mam ten princip motoru rad a bez turba jsem nesvuj. Asi to lze
nahradit turbobenzinem ale u tech modernich si nejsem uplne jisty, ze to
je az tak technicky rozdilne co se tyce moznych problemu...
Samozrejme to muze rozumne vychazet jen v pripade, ze si to servisuju
sam, ale to me nakonec bavi.
To auto co jsem ted koupil melo udrzbu nejen motoru ve fakt zanedbanem
stavu, uz jsem to ale celkem rozchodil, i turbo uz vykazuje slusne
fungujici regulaci a snad se rozhejbalo - vyndat ho vypada na porod, asi
by to slo nejlip skrz vyfuk :-D Napr. nadrzka na EOLYS byla zcela
prazdna a v diagnostice stav plna, se nedivim, ze pasivni regenerace
nejak nefungovala. Olej tekl asi jen diky redeni naftou. Vzduchovy filtr
jako namoceny v mazutu...
Skoda ze jsem dratkem nezkusil stav DPF kdyz jsem mel sundany
katalyzator, ale na pohled vstup vypadal ciste a vsechny vstupni otvory
ciste lehce rdo rezava, zadne saze (az na 3-4 ucpane nejakym vetsim
kusem bordelu)... No snad chvili fungovat jeste bude, pak budu resit.
Nemuzu najit, jak diagnostikou zjistit stav DPF a zda probiha
regenerace? Nasel jsem jak na to u Euro5 ale Euro4 nic. U Opla to
spolehlive poznam podle volnobeznych otacek a zvuku motoru, tady ani
prd. Povolil jsem aspon indikaci okamzite spotreby na palubce, snad to
pujde odhadnout.