<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">Tezko se to vysvetluje, ja jsem na
turbodyzly tak trochu ujetej, no, proste mam ten princip motoru
rad a bez turba jsem nesvuj. Asi to lze nahradit turbobenzinem ale
u tech modernich si nejsem uplne jisty, ze to je az tak technicky
rozdilne co se tyce moznych problemu...</div>
<div class="moz-cite-prefix">Samozrejme to muze rozumne vychazet jen
v pripade, ze si to servisuju sam, ale to me nakonec bavi.</div>
<div class="moz-cite-prefix">To auto co jsem ted koupil melo udrzbu
nejen motoru ve fakt zanedbanem stavu, uz jsem to ale celkem
rozchodil, i turbo uz vykazuje slusne fungujici regulaci a snad se
rozhejbalo - vyndat ho vypada na porod, asi by to slo nejlip skrz
vyfuk :-D Napr. nadrzka na EOLYS byla zcela prazdna a v
diagnostice stav plna, se nedivim, ze pasivni regenerace nejak
nefungovala. Olej tekl asi jen diky redeni naftou. Vzduchovy filtr
jako namoceny v mazutu...<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Skoda ze jsem dratkem nezkusil stav DPF
kdyz jsem mel sundany katalyzator, ale na pohled vstup vypadal
ciste a vsechny vstupni otvory ciste lehce rdo rezava, zadne saze
(az na 3-4 ucpane nejakym vetsim kusem bordelu)... No snad chvili
fungovat jeste bude, pak budu resit.</div>
<div class="moz-cite-prefix">Nemuzu najit, jak diagnostikou zjistit
stav DPF a zda probiha regenerace? Nasel jsem jak na to u Euro5
ale Euro4 nic. U Opla to spolehlive poznam podle volnobeznych
otacek a zvuku motoru, tady ani prd. Povolil jsem aspon indikaci
okamzite spotreby na palubce, snad to pujde odhadnout.<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 09.02.2020 v 18:40 Jan Průha
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:30bf65c2-2ddd-3079-babe-c7e3b1493e3f@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<p>Zuřivý souhlas. Diesel na cesty do práce do 20km a s nájezdem
kolem 15tkm/tok je naprostá blbost. Co se "jakoby" ušetří na
palivu se dvojnásobně vrazí do údržby.</p>
<p>Velmi dobrá varianta je stále ještě LPG. Ale není jasné jak to
s ním bude dále (spotřební daň).</p>
<p>JP<br>
</p>
<p><br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 09.02.2020 v 16:02 Karel M
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAN7Z6q+_5artaa=Zy+rs+R-xvOMig8_vZYw5teL169_R9QsKPw@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;
charset=UTF-8">
No jo, ale máte toho Forda asi od novoty, prvnímu majiteli vždy
všechno vydrží víc :-)
<div>Kamarád taky nechal repasovat filtr, ale dlouho nevydržel.
Reklamaci neuznali a pak se ukázalo, že turbo pouštělo olej,
asi to bylo tím.</div>
<div>Když jsem před 7 roky vybíral ojeté auto, tak jsem si
nastudoval celou problematiku a dospěl jsem k názoru, že se
diesel nevyplatí. Klidně se po koupi stane, že dáte 100 000Kč
do motoru. Koupil jsem benzín, sice s průměrnou spotřebou 10
litrů, ale celých 7 let nebyl problém s ničím, má už 14 let a
stále v provozu.</div>
<div>Vloni jsem opět vybíral ojetinu jako druhé auto do rodiny a
zjistil jsem, že za 7 let jsou ty ceny ojetin na dvojnásobku,
akorát diesely jsou cenou dole, je jasné proč. Koupil jsem
nakonec nový benzín v základní výbavě a ve slevě, bohužel
tříválec, ale pořád lepší než řešit filtry, čerpadla a
vstřiky. Služby autoservisů jsou dnes jedny s nejvyšší
inflací. Podle mě se v konečném důsledku nafťák vůbec
nevyplatí.</div>
<div>Karel</div>
<div><br>
<br>
sobota 8. února 2020 Admin HWnews <<a
href="mailto:hwnews@cncnet.info" moz-do-not-send="true">hwnews@cncnet.info</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Mam Focuse
1.6TDCI 70kW r.v. 2013 s aktualne najetyma 180.000km a filtr
je tam stale original....ted v zari jsem byl na emisich a
jsem tak na polovine limitu kourivosti. Je fakt, ze mi rikal
emisak abych se domluvil v servise, aby vyvolali rizenou
regeneraci...<br>
<br>
Jezdim kazdy den trasu 5.5km rano a odpoledne zpatky plus
nejake pojizdky.<br>
<br>
Takze to podle me zase tak strasne s tim filtrem neni....<br>
<br>
RV<br>
<br>
Dne 08.02.2020 v 11:17 Tomáš Koželuh napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"> Já bych
těm metodám čištění věřil. Jsou auta, kam DPF nestojí 15
tisíc, ale třeba 50. Takže tam se DPF obvykle čistí a
pomáhá to.<br>
Každopádně pokud auto bude pravidelně jezdit delší trasy,
tak bych to neřešil, stihne se vypalovat. Zabiják jsou pár
km trasy nebo ježdění jenom po městě.<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
-----Original Message-----<br>
From: Hw-list [mailto:<a
href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"
target="_blank" moz-do-not-send="true">hw-list-bounces@list.h<wbr>w.cz</a>]
On Behalf Of Jaroslav Buchta<br>
Sent: Saturday, February 08, 2020 10:59 AM<br>
To: HW-news<br>
Subject: [OT] Cisteni DPF filtru<br>
<br>
Zdravim, jsem cerstve majitelem tohoto zazraku ve Fordu
(s aditivem<br>
EOLYS, 2.0 tdci 100kW) a tim padem se filtr planovane
zanasi a ma<br>
limitovanou zivotnost. V jakem je ted stavu uplne nevim,
zatim se<br>
regeneruje a tlakova ztrata je tak nejak normalni, ale
casem se<br>
nepochybne ucpe :-(<br>
<br>
Ma nekdo zkusenosti s cistenim a metodami? Asi
nejbeznejsi je nejaky<br>
proplach vodou se sajrajtem na specialnich strojich,
vypada to dobre ale<br>
dostane to nespalitelny sajrajt az ze dna kanalku?
Koukal jsem na<br>
cisteni nejakymi tepelnymi vlnami, lezly z toho takove
housenky bordelu,<br>
ale moc hodnoverne to nevypadalo.<br>
<br>
Kazdopadne cena cisteni je 4-6kKc, coz neni malo, kdyz
original novy<br>
filtr se da sehnat pod 15kKc, neoriginal i pod 5 ale to
bez platiny atp.<br>
asi fungovat moc dlouho nebude... Zas kdyby se to
vycistilo skoro<br>
dokonale, tak OK...<br>
<br>
Jeste me napadlo, co by to delalo, kdyby se filtr
namontoval obracene?<br>
(katalyzator je zvlast) Jedinou technickou komplikaci je
tady zda se<br>
nutnost premisteni teplotniho cidla. Ale nekde jsem
cetl, ze struktura<br>
filtracni steny je nejak nesymetricka (vetsi pory smerem
ven)? Ale moc<br>
se mi to nezda.<br>
</blockquote>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
<br>
</blockquote>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>