<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Tezko se to vysvetluje, ja jsem na
      turbodyzly tak trochu ujetej, no, proste mam ten princip motoru
      rad a bez turba jsem nesvuj. Asi to lze nahradit turbobenzinem ale
      u tech modernich si nejsem uplne jisty, ze to je az tak technicky
      rozdilne co se tyce moznych problemu...</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Samozrejme to muze rozumne vychazet jen
      v pripade, ze si to servisuju sam, ale to me nakonec bavi.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">To auto co jsem ted koupil melo udrzbu
      nejen motoru ve fakt zanedbanem stavu, uz jsem to ale celkem
      rozchodil, i turbo uz vykazuje slusne fungujici regulaci a snad se
      rozhejbalo - vyndat ho vypada na porod, asi by to slo nejlip skrz
      vyfuk :-D Napr. nadrzka na EOLYS byla zcela prazdna a v
      diagnostice stav plna, se nedivim, ze pasivni regenerace nejak
      nefungovala. Olej tekl asi jen diky redeni naftou. Vzduchovy filtr
      jako namoceny v mazutu...<br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Skoda ze jsem dratkem nezkusil stav DPF
      kdyz jsem mel sundany katalyzator, ale na pohled vstup vypadal
      ciste a vsechny vstupni otvory ciste lehce rdo rezava, zadne saze
      (az na 3-4 ucpane nejakym vetsim kusem bordelu)... No snad chvili
      fungovat jeste bude, pak budu resit.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Nemuzu najit, jak diagnostikou zjistit
      stav DPF a zda probiha regenerace? Nasel jsem jak na to u Euro5
      ale Euro4 nic. U Opla to spolehlive poznam podle volnobeznych
      otacek a zvuku motoru, tady ani prd. Povolil jsem aspon indikaci
      okamzite spotreby na palubce, snad to pujde odhadnout.<br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 09.02.2020 v 18:40 Jan Průha
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:30bf65c2-2ddd-3079-babe-c7e3b1493e3f@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p>Zuřivý souhlas. Diesel na cesty do práce do 20km a s nájezdem
        kolem 15tkm/tok je naprostá blbost. Co se "jakoby" ušetří na
        palivu se dvojnásobně vrazí do údržby.</p>
      <p>Velmi dobrá varianta je stále ještě LPG. Ale není jasné jak to
        s ním bude dále (spotřební daň).</p>
      <p>JP<br>
      </p>
      <p><br>
      </p>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 09.02.2020 v 16:02 Karel M
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
cite="mid:CAN7Z6q+_5artaa=Zy+rs+R-xvOMig8_vZYw5teL169_R9QsKPw@mail.gmail.com">
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        No jo, ale máte toho Forda asi od novoty, prvnímu majiteli vždy
        všechno vydrží víc :-)
        <div>Kamarád taky nechal repasovat filtr, ale dlouho nevydržel.
          Reklamaci neuznali a pak se ukázalo, že turbo pouštělo olej,
          asi to bylo tím.</div>
        <div>Když jsem před 7 roky vybíral ojeté auto, tak jsem si
          nastudoval celou problematiku a dospěl jsem k názoru, že se
          diesel nevyplatí. Klidně se po koupi stane, že dáte 100 000Kč
          do motoru. Koupil jsem benzín, sice s průměrnou spotřebou 10
          litrů, ale celých 7 let nebyl problém s ničím, má už 14 let a
          stále v provozu.</div>
        <div>Vloni jsem opět vybíral ojetinu jako druhé auto do rodiny a
          zjistil jsem, že za 7 let jsou ty ceny ojetin na dvojnásobku,
          akorát diesely jsou cenou dole, je jasné proč. Koupil jsem
          nakonec nový benzín v základní výbavě a ve slevě, bohužel
          tříválec, ale pořád lepší než řešit filtry, čerpadla a
          vstřiky. Služby autoservisů jsou dnes jedny s nejvyšší
          inflací. Podle mě se v konečném důsledku nafťák vůbec
          nevyplatí.</div>
        <div>Karel</div>
        <div><br>
          <br>
          sobota 8. února 2020 Admin HWnews <<a
            href="mailto:hwnews@cncnet.info" moz-do-not-send="true">hwnews@cncnet.info</a>>
          napsal(a):<br>
          <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
            .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Mam Focuse
            1.6TDCI 70kW r.v. 2013 s aktualne najetyma 180.000km a filtr
            je tam stale original....ted v zari jsem byl na emisich a
            jsem tak na polovine limitu kourivosti. Je fakt, ze mi rikal
            emisak abych se domluvil v servise, aby vyvolali rizenou
            regeneraci...<br>
            <br>
            Jezdim kazdy den trasu 5.5km rano a odpoledne zpatky plus
            nejake pojizdky.<br>
            <br>
            Takze to podle me zase tak strasne s tim filtrem neni....<br>
            <br>
            RV<br>
            <br>
            Dne 08.02.2020 v 11:17 Tomáš Koželuh napsal(a):<br>
            <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
              .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"> Já bych
              těm metodám čištění věřil. Jsou auta, kam DPF nestojí 15
              tisíc, ale třeba 50. Takže tam se DPF obvykle čistí a
              pomáhá to.<br>
              Každopádně pokud auto bude pravidelně jezdit delší trasy,
              tak bych to neřešil, stihne se vypalovat. Zabiják jsou pár
              km trasy nebo ježdění jenom po městě.<br>
              <br>
              <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
                .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
                -----Original Message-----<br>
                From: Hw-list [mailto:<a
                  href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"
                  target="_blank" moz-do-not-send="true">hw-list-bounces@list.h<wbr>w.cz</a>]
                On Behalf Of Jaroslav Buchta<br>
                Sent: Saturday, February 08, 2020 10:59 AM<br>
                To: HW-news<br>
                Subject: [OT] Cisteni DPF filtru<br>
                <br>
                Zdravim, jsem cerstve majitelem tohoto zazraku ve Fordu
                (s aditivem<br>
                EOLYS, 2.0 tdci 100kW) a tim padem se filtr planovane
                zanasi a ma<br>
                limitovanou zivotnost. V jakem je ted stavu uplne nevim,
                zatim se<br>
                regeneruje a tlakova ztrata je tak nejak normalni, ale
                casem se<br>
                nepochybne ucpe :-(<br>
                <br>
                Ma nekdo zkusenosti s cistenim a metodami? Asi
                nejbeznejsi je nejaky<br>
                proplach vodou se sajrajtem na specialnich strojich,
                vypada to dobre ale<br>
                dostane to nespalitelny sajrajt az ze dna kanalku?
                Koukal jsem na<br>
                cisteni nejakymi tepelnymi vlnami, lezly z toho takove
                housenky bordelu,<br>
                ale moc hodnoverne to nevypadalo.<br>
                <br>
                Kazdopadne cena cisteni je 4-6kKc, coz neni malo, kdyz
                original novy<br>
                filtr se da sehnat pod 15kKc, neoriginal i pod 5 ale to
                bez platiny atp.<br>
                asi fungovat moc dlouho nebude... Zas kdyby se to
                vycistilo skoro<br>
                dokonale, tak OK...<br>
                <br>
                Jeste me napadlo, co by to delalo, kdyby se filtr
                namontoval obracene?<br>
                (katalyzator je zvlast) Jedinou technickou komplikaci je
                tady zda se<br>
                nutnost premisteni teplotniho cidla. Ale nekde jsem
                cetl, ze struktura<br>
                filtracni steny je nejak nesymetricka (vetsi pory smerem
                ven)? Ale moc<br>
                se mi to nezda.<br>
              </blockquote>
              <br>
              ______________________________<wbr>_________________<br>
              HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                href="http://www.HW.cz" target="_blank"
                moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
              <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
                moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
              <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                target="_blank" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
              <br>
            </blockquote>
            ______________________________<wbr>_________________<br>
            HW-list mailing list  -  sponsored by <a
              href="http://www.HW.cz" target="_blank"
              moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
            <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
              moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
              target="_blank" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
          </blockquote>
        </div>
        <br>
        <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
        <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>