RE: Preco su hodnoty z radov Exx take divne, was: Kondenzátor jako usmernovac?

konfera na efton.sk konfera na efton.sk
Pátek Duben 17 08:12:53 CEST 2020

> Ale jasné mi není, čemu by vadilo, kdyby pár hodnot bylo nepatrně ujetých na celá čísla.

Tak to plynule prechadzame do psychologie namiesto techniky. Preco vobec pouzivame desiatkovu sustavu? Preco neviem kupit skolsky uhlomer ciachovany v radianoch?

Alebo, naopak, preco ta "standardna" impedancia nie je definovana ako 10^67/93?

Odpoved najdes zrejme v pohlade, ktory maju vyrobcovia odporov - maju drahy stroj, ktory tie odpory po pomerne nahodnom vyrobnom procede triedi, napr. do 1% kyblov. No a kebyze mas asymetricke rozdelenie, cast odporov by museli davat do kybla "lacne mimotolerancne".

> Prakticky všechny mají nějaký R na nastavení U nebo I a vždycky má nějakou úchylnou hodnotu z vyšších řad. Je skutečně tak důležité aby byla přesně taková

Bohuzial, neviem odpoved na fakticku otazku ze preco tam ten nastavovaci odpor je, resp. co presne ovplyvnuje a ako. Tipujem, ze prahove napatie rozhodovacieho obvodu, ale nikde som nevidel presny popis. Zase som po nom ani prilis nepatral.

Mimochodom, podobny najdes aj u HS+ USB PHY.

> nebo proč to tak je?

Tych PHY je niekolko malo vyrobcov, vobec by ma neprekvapilo, kebyze maju spolocny povod analogovej casti v jedinom protoype, kde niekto odmakal vyvoj a pri predavani licencii povedal: a prudom do tohoto bodu si najustujete presne prahy pre vami pouzitu technologiu.

wek