NAS help

AZe aze na seznam.cz
Neděle Květen 5 09:30:19 CEST 2019

Zdravím. NAS Zyxel 540, RAID5, 4 disky WD30EFRX . Přejmě po výpadku sítě nastaly problémy s připojením, resp. s přístupem.
NAS se v síti najde, přes NAS Starter Utility se najdou sdílené složky admin/music/photo/video. Dají se i otevřít, jsou v nich adresáře a soubory, ale ty nejdou číst ani kopírovat. Někdy se naopak objeví stav okna “Složka je prázdná”. Po jednom úspěšném přihlášení přes webové rozhraní se objevila hláška “Pole RAID je v degradovaném stavu” s doporučením provést jako Správce opravu.
NAS je v režimu  “Stav snížené výkonnosti” s obrázkem a popisem, že podezřelým je disk č. 3 a s možností opravy svazku. To jsem provedl, ale nic se nezměnilo, nicméně jsem objednal nový disk.
Nové otevření webové stránky ukazuje už jen varování “Stav snížené výkonnosti” bez nabídky opravy.
Okno “Pevný disk” pak u 3 disků píše RAID5, u podezřelého č.3  “disk rychlé zálohy”.
Jaký postup zvolit?  Nemáte s podobným jevem zkušenosti? Jako první krok asi osadit nový disk. Nerad bych přišel o data.
Může být zrada v samotném NASu. Co se stane, kdyby se disky přendaly do jiného stejného NASu?
aze