<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>Zdravím. NAS Zyxel 540, RAID5, 4 disky WD30EFRX . Přejmě po výpadku sítě 
nastaly problémy s připojením, resp. s přístupem.</DIV>
<DIV>NAS se v síti najde, přes NAS Starter Utility se najdou sdílené složky 
admin/music/photo/video. Dají se i otevřít, jsou v nich adresáře a soubory, ale 
ty nejdou číst ani kopírovat. Někdy se naopak objeví stav okna “Složka je 
prázdná”. Po jednom úspěšném přihlášení přes webové rozhraní se objevila hláška 
“Pole RAID je v degradovaném stavu” s doporučením provést jako Správce opravu. 
</DIV>
<DIV>NAS je v režimu  “Stav snížené výkonnosti” s obrázkem a popisem, že 
podezřelým je disk č. 3 a s možností opravy svazku. To jsem provedl, ale nic se 
nezměnilo, nicméně jsem objednal nový disk.</DIV>
<DIV>Nové otevření webové stránky ukazuje už jen varování “Stav snížené 
výkonnosti” bez nabídky opravy. </DIV>
<DIV>Okno “Pevný disk” pak u 3 disků píše RAID5, u podezřelého č.3  “disk 
rychlé zálohy”.</DIV>
<DIV>Jaký postup zvolit?  Nemáte s podobným jevem zkušenosti? Jako první 
krok asi osadit nový disk. Nerad bych přišel o data.</DIV>
<DIV>Může být zrada v samotném NASu. Co se stane, kdyby se disky přendaly do 
jiného stejného NASu? </DIV>
<DIV>aze</DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>