<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>Zdravím. NAS Zyxel 540, RAID5, 4 disky WD30EFRX . Přejmě po výpadku sítě
nastaly problémy s připojením, resp. s přístupem.</DIV>
<DIV>NAS se v síti najde, přes NAS Starter Utility se najdou sdílené složky
admin/music/photo/video. Dají se i otevřít, jsou v nich adresáře a soubory, ale
ty nejdou číst ani kopírovat. Někdy se naopak objeví stav okna “Složka je
prázdná”. Po jednom úspěšném přihlášení přes webové rozhraní se objevila hláška
“Pole RAID je v degradovaném stavu” s doporučením provést jako Správce opravu.
</DIV>
<DIV>NAS je v režimu “Stav snížené výkonnosti” s obrázkem a popisem, že
podezřelým je disk č. 3 a s možností opravy svazku. To jsem provedl, ale nic se
nezměnilo, nicméně jsem objednal nový disk.</DIV>
<DIV>Nové otevření webové stránky ukazuje už jen varování “Stav snížené
výkonnosti” bez nabídky opravy. </DIV>
<DIV>Okno “Pevný disk” pak u 3 disků píše RAID5, u podezřelého č.3 “disk
rychlé zálohy”.</DIV>
<DIV>Jaký postup zvolit? Nemáte s podobným jevem zkušenosti? Jako první
krok asi osadit nový disk. Nerad bych přišel o data.</DIV>
<DIV>Může být zrada v samotném NASu. Co se stane, kdyby se disky přendaly do
jiného stejného NASu? </DIV>
<DIV>aze</DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>