zahada spojeni RS485

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Březen 29 10:47:28 CET 2019

;-)))
Ja si to predstavit viem, konkretne:
Siet ( teda presnejsie 14 zbernic ) a jedna zbernica spajajuca tychto 14
zbernic prostrednictvom "Koncentratorov - zariadeni s 2 RS485" bola
zrealizovana v jednom priemyselnom podniku.
Dlzka "datovych" kablov pre RS485 bola cca 9 km.
Pouzite boli kable CMFM4x2,5 ( viem, ze to nie su najvhodnejsie, ale boli z
istych dovodov zvolene ako "spravne"
Tahane rozne, vratane silovych zlabov... (Silovych = odbery okolo 6MW )
pouzita rychlost iba 9600 kvoli spolahlivosti
najdlhsia vetva mala 1150 m
pri vsetkych zariadeniach prepatove ochrany
zapajane A, B a GND,
prisne dodrzana topologia zbernice,
dodrzany pocet zariadeni <= 15 na kazdej zo zbernic,
na koncovych zariadeniach zbernice nastavene impedancne zakoncenie linky +
nastavenie kludoveho stavu
Realizacia cca 1995-96 (DC-DC menice boli z rise fantastiky... )

A fungovalo to, dlhodobo, vratane letnych burok, bez poruch ...

Oddelenie RS485 cez optocleny + DC-DC je pre mnochych "mantra", ktora
vsetko vyriesi, ale nie je to tak...
Viacere plavajuce ostrovy sa cez "NIECO" musia dostat na jednu spolocnu
plavajucu hladinu... A tu hladinu si musia udrzat...
Nap. cez prepatove ochrany, ktore pri prilis odlisnych hladinach tie
hladiny kratkymi zasahmi dorovnaju...

Dodo

pi 29. 3. 2019 o 10:20 Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
napísal(a):