ZENIT v elektronike 2019 zhrnutie

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Březen 10 00:34:38 CET 2019

Pekné!!!

 Prosel jsem si fotografie, nektere prace jsou opravdu na profesionalni
urovni.
Prosel jsem si i ty testy. Musim se priznat, ze mi tahle otazka ponekud
zabrzdila:

4. Ideálny rezistor má pri frekvencii 50 kHz hodnotu odporu R50kHz= 10 k .
Aká bude hodnota jeho odporu pri frekvencii 500 kHz?

Opravdu jsem chvili tapal.   Necekal bych takovy chytak!

A u otazky
  2. Pri prenose elektrickej energie na veľmi dlhé vzdialenosti sa používa
jednosmerná sústava ultra-vysokého napätia.
 Najvýkonnejšie prenosové vedenie sa v súčasnosti buduje v Číne. Má len dva
vodiče, jeden na potenciáli U- = -1100 kV a druhý na potenciáli U+ = +1100
kV.
 Vedenie je dimenzované na prenos výkonu P = 12 GW. Vypočítajte prúd
vodičmi pri nominálnom zaťažení

Podle me je tam trochu zavadejici ten potencial  -/+     Prvni  drat  -
1100kV  a druhy  + 1100kV.... nekdo by to mohl pochopit, ze jsou to
potencialy vztazene k zemi a tim padem pocitat s dvojnasobnym napetim.

O tech linkach v Cine jsem cetl, nejdelsi ma snad 3700km. Nicmene zajimalo
by me, jak tyhle megavykony zase nasypou do klasicke sice. Cim to
zestridaji a s jakou ucinnosti.

Mimochodem v tabulkach vysledku jsou body za teoretickou cast. Asi bych
chtel moc, ale  zajimalo by me , jak byly resene jednotlive odpovedi v
testu.
Neni nejaky statisticky vysledek typu otazka c. 8 spravne 80 procent,
otazka  c 9 spravne 23 procent  atd?

Jinak moc pekne pripravene, musela tam byt super soutezni atmosfera. Libi
se mi takove akce.