Prepinac siti - elektricky ovladany

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Únor 4 14:04:44 CET 2019

Jako učeň jsem kdysi vyhodil celou Motolskou vozovnu: Zapojil jsem přepínač Y/D jen tak, aniž bych použil dodané schéma. Po důkladném zkoumání byl nalezen jediný rozdíl: Já tam navíc zapojil modrej drát z N na střed výstupu při Y. To umožnilo zachování oblouků po dostatečnou dobu. Po odtržení přilepeného stykače a vypojení drátu vše OK:-)

PH

From: Petr Zapadlo
Svého času jsem provozoval přepínač YD z jednotlivých stykačů. I když tam bylo elektrické blokování a i mechanicky to bylo uděláno tak, že nejprve se jeden stykač odpojil a pak teprve spínala cívka druhého, přesto to občas vyrazilo jistič. tehdá jsem to řešil právě tím specializovaným prvkem se kterým se to již chovalo mravně.