<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=utf-8" http-equiv=Content-Type></HEAD>
<BODY dir=ltr bgColor=#ffffff text=#000000>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>Jako učeň jsem kdysi vyhodil celou Motolskou vozovnu: Zapojil jsem přepínač
Y/D jen tak, aniž bych použil dodané schéma. Po důkladném zkoumání byl nalezen
jediný rozdíl: Já tam navíc zapojil modrej drát z N na střed výstupu při Y. To
umožnilo zachování oblouků po dostatečnou dobu. Po odtržení přilepeného stykače
a vypojení drátu vše OK:-)</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>PH</DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV><FONT size=3 face=Calibri></FONT> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=zapik@email.cz
href="mailto:zapik@email.cz">Petr Zapadlo</A> </DIV></DIV></DIV></DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<P>Svého času jsem provozoval přepínač YD z jednotlivých stykačů. I když tam
bylo elektrické blokování a i mechanicky to bylo uděláno tak, že nejprve se
jeden stykač odpojil a pak teprve spínala cívka druhého, přesto to občas
vyrazilo jistič. tehdá jsem to řešil právě tím specializovaným prvkem se kterým
se to již chovalo mravně. <BR></P><BR>
<DIV class=moz-cite-prefix>Dne 4.2.2019 v 13:39 Brandejs Petr
napsal(a):<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE cite=mid:em3c1c15de-1c7e-4734-a622-75cafa701695@pc_242
type="cite"><STYLE id=signatureStyle type=text/css><!--#x1a9fa16be362417 p.MsoNormal
{margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: 'Times New Roman';}
#x1a9fa16be362417 p
{margin-right: 0cm; margin-left: 0cm; font-size: 12pt; font-family: 'Times New Roman';}
#x1a9fa16be362417 div.section1
{page: section1;}
--></STYLE>
<STYLE id=css_styles type=text/css><!--blockquote.cite { margin-left: 5px; margin-right: 0px; padding-left: 10px; padding-right:0px; border-left: 1px solid #cccccc }
blockquote.cite2 {margin-left: 5px; margin-right: 0px; padding-left: 10px; padding-right:0px; border-left: 1px solid #cccccc; margin-top: 3px; padding-top: 0px; }
a img { border: 0px; }
li[style='text-align: center;'], li[style='text-align: right;'] { list-style-position: inside;}
body { font-family: segoe ui; font-size: 12pt; }--></STYLE>
<DIV>mechanicky blokované jednotlivé stykače nebo se dělají přímo "dvojčata" -
mechanicky blokované reverzační stykače. ty jsou ale většinou zbytečně drahé
oproti sestavě z jednotlivých stykačů se sadou el. a mech. blokování ...</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>------ Původní zpráva ------</DIV>
<DIV>Od: "Martin Hanek" <<A href="mailto:martin@hanek.net"
moz-do-not-send="true">martin@hanek.net</A>></DIV>
<DIV id=xef03072f0d0744a style="COLOR: #000000">
<BLOCKQUOTE class=cite2 cite=a2c9bad9-be5e-a1b3-62e9-fedd48d47c38@hanek.net
type="cite">Taky bych ta rele blokoval pomocnym kontaktem.<BR>
<DIV class=moz-cite-prefix> </DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Dne 4.2.2019 v 11:23 Vladimír napsal(a):</DIV>
<BLOCKQUOTE class=cite cite=mid:em5ff66881-32e4-48f4-8098-ab956c1b71c3@hugo
type="cite">
<STYLE type=text/css><!--#xef03072f0d0744a blockquote.cite{
margin-left:5px;
margin-right:0px;
padding-left:10px;
padding-right:0px;
border-left:1px solid #ccc ;
}
#xef03072f0d0744a blockquote.cite2{
margin-left:5px;
margin-right:0px;
padding-left:10px;
padding-right:0px;
border-left:1px solid #ccc;
margin-top:3px;
padding-top:0px;
}
#xef03072f0d0744a a img{
border:0px;
}
#xef03072f0d0744a li#xef03072f0d0744a [style="'text-align: center;'"],#xef03072f0d0744a li#xef03072f0d0744a [style="'text-align: right;'"]{
list-style-position:inside;
}
#xef03072f0d0744a{
font-family:times new roman;
font-size:12pt;
}--></STYLE>
<DIV>Možná by šlo použít zapojení jako u přepínání YD, tam jsou také
stykače navzájem blokovány pomocným kontaktem, právě pro ten případ
slepeného kontaktu.</DIV>
<DIV>VN</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>------ Původní zpráva ------</DIV>
<DIV>Od: "hwnews konference" <<A href="mailto:hwnews@cncnet.info"
moz-do-not-send="true">hwnews@cncnet.info</A>></DIV>
<DIV id=xf589feb5f9cf482>
<BLOCKQUOTE class=cite2
cite=CAFMbtH9ccRbgv+mY2fby_yEAkjjjaCGMpn++m4g5pJW_YScn7A@mail.gmail.com
type="cite">
<DIV dir=ltr>
<DIV>potreboval bych na lodi realizovat prepinani zdroje 1f 230V - jedna
pripojka je brehova a druha je elektrocentrala. Dal to pokracuje jen na
nabijec Pb baterii 12V/20A a jednu zasuvku ciste pro strycka
prihody.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Myslel jsem, ze vezmu rele s 230V civkou s 2x prepinacimi kontakty
a civku pripojim na vystup z elektrocentraly takze v okamziku kdy
nahodim centralu rele sepne a stredove kontakty se prepoji na
elektrocentralu a odpoji se brehova pripojka.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Trosku, ale resim zda je to uplne koser...vim, ze se delaji
"prepinace siti" kde jsou kontakty mechanickyu blokovane, aby v zadnem
pripade nemohlo dojit ke spojeni dvou ruznych siti (treba slepenim
kontaktu apod.), ale z bezne koupitelne produkce nachazim jen rucne
prepinane coz se mi moc nehodi do kramu. Rozvadec 230V bude vzadu v lodi
a neplanuji tam zadny panel kde by tenhle prepinac mohl byt a davat jej
dopredu by znamenalo tahat po lodi 230V.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>To se by se nejak slepily kontakty relatka se mi zase az tak nezda
mozne (tedy tak, ze by se spojily krajni poly, ale nevim zda treba
nehrozi vytazeni oblouku - teoreticky tam muze byt napeti mezi
2x230x1.414V tedy pres 600V. Asi by to slo resit jeste pouzitim dalsich
dvou rele, ktere by prerusovaly ty privodni vetve.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Nicmene pokud by se delal nejaky elektricky ovladany prepinac primo
na to tak bych byl
radeji.</DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV></BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE></DIV></BLOCKQUOTE></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>