Prepinac siti - elektricky ovladany

Martin Persich persich na transcon.cz
Pondělí Únor 4 13:58:51 CET 2019

Mám podobnou zkušenost, jen elektrické vzájemné blokování pomocnými kontakty často nestačí. Pravděpodobně než se někdy stačí uhasit oblouk na jednom kontaktu, tak sepne kontakt toho druhého. Nakonec to vždy skončilo pomocným časovým relé a prodlevou v okolí té 0,1 s. Tedy vzájemně dvě časová relé, každé nastavené malinko jinak, pokud hrozí současné připojení obou napájecích sítí.
Martin. persich na transcon.cz

  ----- Original Message -----
  From: Petr Zapadlo
  To: hw-list na list.hw.cz
  Sent: Monday, February 04, 2019 1:48 PM
  Subject: Re: Prepinac siti - elektricky ovladany

  Svého času jsem provozoval přepínač YD z jednotlivých stykačů. I když tam bylo elektrické blokování a i mechanicky to bylo uděláno tak, že nejprve se jeden stykač odpojil a pak teprve spínala cívka druhého, přesto to občas vyrazilo jistič. tehdá jsem to řešil právě tím specializovaným prvkem se kterým se to již chovalo mravně.

  Petr