5VSB zdroj

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Pátek Leden 5 13:58:17 CET 2018

Ono to nasycování se bude blížit k 0 a nedojde nikdy k 0. Jednak ho dřív
zastaví proudový zdroj řízený Q1 a jednak se zmenší proud do báze,
protože se přestane přenášet proud na druhou cívku, která také tahá za
bázi Q1. Přenáší se ne proud, ale derivace výkonu v čase, jakmile Vám
přenos začne klesat, tak se přestane přenášet. Jinak by jste mohl dělat
trafa na stejnosměrný proud.

C502 by tam teoreticky nemuselo být, stačil by odpor. To C502 jen pomáhá
dodržet určitou frekvenci a stabilizovat to, možná taky chránit bázi,
aby zde nešlo příliš velké záporné napětí a tranzistor se nezničil. On
se otočí napětí a myslím, že míň jak -6V do báze ten tranzistor nepřežije.

Jirka