Re: OT - víkendová telefonní perlička

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 15 13:03:28 CET 2018

S tou PČR to je taky pěkně votravný. Zavolá vyšetřovatel z kanceláře, nedovolá se, např. protože telefon je u postele a já na záchodě. Ale zpátky zavolat nejde. Ovšem chápu, že to tak musí být, aby je nespamovali kamarádi obžalovaných.

Já jako poškozený jsem měl naštěstí číslo na mobil, tak jsem zavolal a zeptal se zda nevolali. Kamarád byl ale svědek a toto privilegium neměl. Zavolali mu, že se má dostavit k výslechu, nedovolali se a chtěli dát dost mastnou pokutu že se nedostavil. Handrkoval se s nima prý ještě dlouho.

A když mi nečekaně volá skryté číslo, neberu ho. Může to být VZP a chtít peníze. Zkušenost je taková, že je lepší něco poslat, než vzít ten telefon. Posláním se cosi v systému resetne a je zas nějakou dobu pokoj, časem možná přijde nějaká upomínka (SMS s normálním číslem), ale nijak agresivní a až jsou peníze, zaplatím. Když jsem telefon zvednul, měl jsem do týdne exekuci na účtu. Super když je potřeba objednat součástky na který navíc zákazník poslal zálohu.

Nevím jestli má většina lidí podobné zkušenosti, ale tenhle zážitek byl natolik nepříjemný, že mi to jednou stačilo. Někdy může být důležité to nezvednout, v ostatních případech o nic moc nejde.

PH

From: Jan Kuba
Obecně asi většina lidí skrytá čísla nebere.  A když nad tím uvažuji, tak nevím proč.
V dobách pevných linek jsme   všichni zvedali všechno  co zvonilo.
Telefon s CLIPem  ( zobrazení čísla volajícího ) byla výsada až pozdější doby novějších telefonních ústředen (PKxxx)
a nebo ISDN linek.

Je takový problém zvednout anonymní hovor?  Vždyť s tím můžu v zápětí šlehnout... :-)
Někdy to může být důležitý telefonát, pokud ne , ztratím pár vteřin.

Jsou i tací, co mají skrytá čísla blokovaná úplně - když jim takto zavoláte, okamžitě to hovor shodí.
Přitom  tahle služba je primárně o tom, že jednoznačně nechci, aby mi volaný volal z5.  Z jakéhokoliv důvodu..
V mém případě proto, že poruchy musí projít systémem a není žádoucí volat přímo technikovi,
který třeba zrovna nemá službu.
Pokud si zákazníci mé číslo uloží, hrozí do budoucna záplava telefonátů v případě nějaké havárie na síti.

Je pravda, že lidi si po zvednutí skrytého numera ptají, proč tak mám.  Po krátkém vysvětlení to pochopí   a nezřídka kdy změní přístup ke skrytým číslům...

Ale jsou tací, co prostě nezvednou, byť jsem je předem  upozornil třeba e-mailem , že budu volat  s CLIR-em a že zpětné volání musí na obchodníka nebo na helpline.
Ve většině případů je to jejich problém, jsou sami proti sobě.  Pak někdy ze zoufalství používám to VoIP portované na mobilu.

Mimochodem pokud vám volají z PČR, také je číslo skryté - byl jsem svědkem nehody se záznamem na palubní kameru, vzali si na mě  tel . kontakt s tím, že budou volat.
A volali   - ze skrytého čísla. Slušností je v takovém případě  představit se  a idetifikovat s tak , abych věděl, že je to opravdu PČR..