RE: OT - víkendová telefonní perlička

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Sobota Prosinec 15 13:04:35 CET 2018

Je to takový problém zvednout anonymní hovor? To je špatně položená otázka. Od doby ISDN jsme si všichni zvykli, že víme, které číslo nám volá, potažmo kdo nám volá. Když někomu volám já, pak ukazuji své telefonní číslo, ze kterého volám a představuji se svým pravým jménem. Když telefonní hovor přijímám, pak se ohlašuji svým pravým jménem. Nemám důvod se skrývat. A totéž požaduji po ostatních. V okamžiku, kdy mi někdo volá, ale nechce mi ukázat své telefonní číslo, pak s ním nechci mluvit. To je první důvod – chci vědět, kdo mi volá. Dále, když mi někdo volá a já to zrovna v ten moment nemohu vzít, chci mu zavolat zpět, jakmile to bude možné. Na skryté číslo ale nezavolám. Často se stane, že někdo volá v nevhodný okamžik – mám jiný hovor, mám hovor na jiné lince, mám jednání, obědvám, přebírám zboží apod.

Kdykoliv mi volala policie nebo finanční úřad, volali ze svých pevných linek. Žádné skryté číslo, normálně odkryté číslo. Pokud by mi zavolal někdo ze skrytého čísla a tvrdil, že je od policie nebo z finančního úřadu, pak bych mu samozřejmě nevěřil.

A teď se ještě tedy vraťme k té původní otázce, a zamysleme se nad ní. Píšeš: „Je takový problém zvednout anonymní hovor?  Vždyť s tím můžu vzápětí šlehnout... :-)“ OK, proč tedy sám používáš skryté číslo? Aby ti lidi nevolali, když nechceš. Mimo pracovní dobu. Nebo proto, že jsi servis a máš od toho jiné oddělení. Ale - je pro tebe problém ten hovor zvednout a vzápětí s ním šlehnout? 😊 To je přece úplně stejné, nebo ne? 😊 Lidi jsou různí. Někdo nechce aby mu volal anonym, někdo nechce, aby mu volali ostatní 😊

Představ si situaci, že ti doma někdo zazvoní na zvonek před dveřmi. Jdeš otevřít a koukneš se do kukátka. Jenže to kukátko je zakryté. Někdo na tebe zvoní a zakryl kukátko, abys neviděl, kdo přichází. Může to být kdokoliv. Ale kdo by to dělal? Proč by to dělal? Z legrace? Nebo tě chce překvapit, ať už mile, nebo ošklivě? Zeptáš se tedy: „Kdopak to na mě zvoní?“ a nedostaneš žádnou odpověď. Otevřeš?

Já tě samozřejmě chápu, mně také volají zákazníci mimo pracovní dobu. Tak je mimo tu pracovní dobu nebo o víkendu neberu. Jistě, že mě to i tak obtěžuje, když mi volá nějaké číslo v sobotu, ani nevím, kdo to je, ale nevezmu to. Mohlo by to být něco důležitého, ale většinou to bude nějaký zákazník, který to zkouší. A špatně se s tím seká zákazníkovi. Ale je pro mě pohodlnější mít jedno mobilní číslo a zveřejnit ho, než mít ještě druhé soukromé, případně své číslo skrývat.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Saturday, December 15, 2018 12:14 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT - víkendová telefonní perlička

Obecně asi většina lidí skrytá čísla nebere.  A když nad tím uvažuji, tak nevím proč.
V dobách pevných linek jsme   všichni zvedali všechno  co zvonilo.
Telefon s CLIPem  ( zobrazení čísla volajícího ) byla výsada až pozdější doby novějších telefonních ústředen (PKxxx)
a nebo ISDN linek.

Je takový problém zvednout anonymní hovor?  Vždyť s tím můžu v zápětí šlehnout... :-)
Někdy to může být důležitý telefonát, pokud ne , ztratím pár vteřin.

Jsou i tací, co mají skrytá čísla blokovaná úplně - když jim takto zavoláte, okamžitě to hovor shodí.
Přitom  tahle služba je primárně o tom, že jednoznačně nechci, aby mi volaný volal z5.  Z jakéhokoliv důvodu..
 V mém případě proto, že poruchy musí projít systémem a není žádoucí volat přímo technikovi,
který třeba zrovna nemá službu.
Pokud si zákazníci mé číslo uloží, hrozí do budoucna záplava telefonátů v případě nějaké havárie na síti.

Je pravda, že lidi si po zvednutí skrytého numera ptají, proč tak mám.  Po krátkém vysvětlení to pochopí   a nezřídka kdy změní přístup ke skrytým číslům...

Ale jsou tací, co prostě nezvednou, byť jsem je předem  upozornil třeba e-mailem , že budu volat  s CLIR-em a že zpětné volání musí na obchodníka nebo na helpline.
Ve většině případů je to jejich problém, jsou sami proti sobě.  Pak někdy ze zoufalství používám to VoIP portované na mobilu.

Mimochodem pokud vám volají z PČR, také je číslo skryté - byl jsem svědkem nehody se záznamem na palubní kameru, vzali si na mě  tel . kontakt s tím, že budou volat.
A volali   - ze skrytého čísla. Slušností je v takovém případě  představit se  a idetifikovat s tak , abych věděl, že je to opravdu PČR..