Re: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Středa Leden 18 14:34:20 CET 2017


VW to ma take tak, je schopen jt bez cidla kliky treba obligatni 1.6

Dne 18. ledna 2017 14:31 Tomas Chvatal <tchvatal na fordiag.cz> napsal(a):

> Zapojené nemusí být čidlo na klikovce ...
>>
>
> To slysim poprve ze tohle nekdo umoznuje.
> Ono casovat zapalovani od cidla vacky neni zrovna bezpecne
> Prave vytahane rozvody = rozcasovani = mozny moc velky predtsih = detonace
> = poskozeni motoru.
> Obvzlast na motoru ktery uz ma variabil. vacky. 8-|
>
> Jak se to chova kdyz odpojite c.vacky v dobe kdy uz je motor ok / teply a
> normalne bezi ?
>
> s přáním hezkého dne / Best regards
> Tomáš Chvátal
> tchvatal na fordiag.cz
>
> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček" <jirry na centrum.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Odesláno: 18. ledna 2017 14:01
> Předmět: Re: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele
>
>
>
> JJ, to by dávalo smysl a zpočátku jsem si to myslel taky. S tím starým
> čidlem vždycky motor na chvilku (cca 1-2 s) naskočí a hezky běží, pak mu
> ale hodně zakolísají otáčky a často i chcípne. Okamžitě zahlásí chybu
> čidla (probíhající). Někdy to zakolísání ustojí a pak běží dobře, bez
> chyby.
>
> Když se start takto nepovede cca 3x, chyba se uloží jako trvalá. Když
> nakonec chytí a dobře běží třeba 5 s, můžu ho okamžitě zhasnout, pak už
> všechno funguje skvěle (nemyslím tedy, že by to souviselo s teplotou
> motoru, za pár s se tolik neohřeje).
>
> Při odpojeném čidle se to chová podobně s tím, že do normálního běhu se
> motor nedostane nikdy, vždycky se na chvilinku rozeběhne, potom chcípne
> a hodí chybu. Myslím tedy, že v batch módu jede, ale když do několika s
> nedostane údaje z čidla, chcípne.
>
> S tím novým čidlem motor sem-tam škytne, ale nenaskočí ani na chvilku a
> chybu taky nenahlásí. Řekl bych tedy, že ŘJ informace má, ale špatné.
> Zajímavé je, že neběží ani těch pár s v batch módu.
>
> Zapojené nemusí být čidlo na klikovce - to jsem právě řešil před rokem a
> půl. Motor nešel do otáček a neměl výkon, ale jezdit se s tím dalo.
> Časování to bralo zřejmě z čidla vačky. Po instalaci nového čidla nešel
> motor vůbec, ale chyba na diagnostice zmizela - přesně jako teď.
> Vyřešila to inverze signálu, jako teď.
>
> Samozřejmě mě napadlo, jestli to invertované čidlo na klikovce mě teď
> nenutí použít invertované čidlo na vačce - myslím ale, že by motor měl
> celkově rozhozené časování, problémy s výkonem a tak, to ale nepozoruju.
>
> MALIČKO si myslím, že ten můj motor je nějaký vývojový mezičlánek,
> protože má např. elektronicky ovládanou škrtící klapku a proměnné
> časování ventilů, což nebylo úplně standardní. Mohl by tak mít i jinou
> řídící jednotku...
>
> JMN
>
>
>
>
>
> Dne 18.1.2017 v 12:55 Tomas Chvatal napsal(a):
>
>> Nevim jak konkretne u Nissanu,
>> ale obecne neni cidlo VACKY vubec potreba pro nastartovani benzinoveho
>> (NEprimovstrikoveho) motoru.
>> Staci cidlo kliky.
>>
>> Bez vackoveho jede MPI v semisequent rezimu kdy vstrikuje 2+2 valce
>> najednou.
>> Navic benziny pri startovani nejedou ani v tom semisequent, ale jedou v
>> batch modu
>> a tam se vstrikuje do vsech valcu najednou. Po nastartovani se pak
>> prejde na semi,
>> pripadne na plny sequent (to pokud je a funguje to cidlo vacky).
>>
>> U Fordu Zetec+Duratec toto alespon plati stopro.
>> Tam kdyz cidlo vacky odpojite a nastartujete, tak na chodu motoru
>> nepoznate ze je odpojene.
>> Jen se za par sekund zapise do chyb.
>>
>> s přáním hezkého dne / Best regards
>> Tomáš Chvátal
>> tchvatal na fordiag.cz
>>
>> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček" <jirry na centrum.cz>
>> Komu: "konfera" <hw-list na list.hw.cz>
>> Odesláno: 18. ledna 2017 9:56
>> Předmět: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele
>>
>>
>> Zdravím všechny,
>>
>> objevil se mi zajímavý problém na autě (Nissan Almera, benzín 1.5 MPI,
>> rok 2004, motor QG15DE). Už jsem ho sice vyřešil, ale chci se na pár
>> věcí zeptat.
>>
>> Za mrazu mi to špatně startovalo, diagnostika ukázala P0340 - čidlo
>> vačkového hřídele. Když už se nastartovat podařilo, auto jelo naprosto
>> normálně a po zbytek dne i skvěle startovalo. Další den ráno - to samé,
>> špatný start, potom celý den vše OK. Takto několik dní v řadě.
>>
>> Koupil jsem tedy čidlo nové, s ním ale auto nestartovalo vůbec,
>> diagnostika ovšem žádnou závadu nenahlásila. Po navrácení starého čidla
>> start problematický (při -15 °C třeba napošesté), pak už vše OK. To jsem
>> zkoušel opakovaně.
>>
>> Staré čidlo (sg1b000):
>> http://www.usedecus.com/en/nissan/primera/engine-cam-crank-
>> shaft-sensor-sg1b000-3613d-a29-630-b20/
>>
>>
>> Nové čidlo (Delphi ss10932):
>> https://www.zbozi.cz/vyrobek/snimac-otacek-vackove-hridele-d
>> elphi-df-ss10932/
>>
>>
>>
>> Výstupní signál čidla je 12V obdélník, podle výstupků na vačkovce dává
>> ŘJ informaci o tom, který z válců v horní úvrati má zapálit. Moje úvaha
>> tedy byla, že původní (vadné) čidlo posílalo signál správný, ale
>> nespolehlivě, zatímco nové čidlo ho sice posílá spolehlivě, ale
>> přenesené informace jsou špatné. No a co může být špatné na obdélníku...
>> Udělal jsem tedy tranzistorový invertor a s ním "to funguje" už pár dnů
>> úplně perfektně: dnes ráno -12 °C, start bez sebemenšího zaváhání.
>>
>> Úplně přesně totéž jsem řešil před 1,5 rokem u čidla klikovky, to zase
>> určuje časování zapalování. Sváděl jsem to na chybu dodavatele (e-shop),
>> nebo že jsem špatně hledal v katalogu. Nyní jsem čidlo kupoval jinde,
>> klasicky podle typu auta, VIN, roku výroby, objemu a výkonu motoru - a
>> zase špatně. Pravdou je, že ze tří nabízených alternativ jsem vzal tu
>> nejlevnější.
>>
>> No a teď ty otázky:
>>
>> - Co dělám špatně? Ať prolézám cokoli, vždycky se dostanu na stejné
>> výrobky a zdá se, že prakticky všechny Nissany mají ta čidla stejná,
>> sice s několika katalogovými čísly (možná podle výrobců), ale vzájemně
>> zaměnitelná. Mně na motoru ale nefungují, resp. fungují pouze s
>> invertorem.
>>
>> - Pokud tam nechám ten bastl, jak nejlépe to zapouzdřit, aby to bylo
>> trochu "automotive"? Čidlo je přímo na motoru - mráz, horko, vibrace,
>> slaná voda. Původní bastl jsem zalil tavným lepidlem a omotal
>> vulkanizační páskou.
>>
>> Pokud by na motoru byla jiná závada (třeba vytahaný rozvoďák),
>> předpokládám, že s oběma čidly by se projevila stejně a že bych
>> pozoroval něco dalšího - snížení výkonu, vynechávání a tak. Motor jde
>> ale jako hodinky, stejně tak šel i se starým čidlem - jen ten první
>> ranní start za mrazu byl špatný.
>>
>> Domnívám se, že požadovat po prodejci výměnu čidla je zbytečné, protože
>> to nové čidlo je funkční a podle všech dostupných informací je i určené
>> pro moje auto. Předpokládám tedy, že mi nabídne jiné, ale vlastně stejné
>> čidlo. Stejně tak považuju za zbytečné dávat auto do servisu, asi
>> všichni víme, jak to chodí...
>>
>> Co myslíte?
>>
>> JMN
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20170118/84002a86/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list