Re: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Středa Leden 18 14:31:03 CET 2017


>Zapojené nemusí být čidlo na klikovce ...

To slysim poprve ze tohle nekdo umoznuje.
Ono casovat zapalovani od cidla vacky neni zrovna bezpecne
Prave vytahane rozvody = rozcasovani = mozny moc velky predtsih = detonace = 
poskozeni motoru.
Obvzlast na motoru ktery uz ma variabil. vacky. 8-|

Jak se to chova kdyz odpojite c.vacky v dobe kdy uz je motor ok / teply a 
normalne bezi ?

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

----- Původní zpráva ----- 
Od: "Jiří Majzlík Němeček" <jirry na centrum.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 18. ledna 2017 14:01
Předmět: Re: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele


JJ, to by dávalo smysl a zpočátku jsem si to myslel taky. S tím starým
čidlem vždycky motor na chvilku (cca 1-2 s) naskočí a hezky běží, pak mu
ale hodně zakolísají otáčky a často i chcípne. Okamžitě zahlásí chybu
čidla (probíhající). Někdy to zakolísání ustojí a pak běží dobře, bez chyby.

Když se start takto nepovede cca 3x, chyba se uloží jako trvalá. Když
nakonec chytí a dobře běží třeba 5 s, můžu ho okamžitě zhasnout, pak už
všechno funguje skvěle (nemyslím tedy, že by to souviselo s teplotou
motoru, za pár s se tolik neohřeje).

Při odpojeném čidle se to chová podobně s tím, že do normálního běhu se
motor nedostane nikdy, vždycky se na chvilinku rozeběhne, potom chcípne
a hodí chybu. Myslím tedy, že v batch módu jede, ale když do několika s
nedostane údaje z čidla, chcípne.

S tím novým čidlem motor sem-tam škytne, ale nenaskočí ani na chvilku a
chybu taky nenahlásí. Řekl bych tedy, že ŘJ informace má, ale špatné.
Zajímavé je, že neběží ani těch pár s v batch módu.

Zapojené nemusí být čidlo na klikovce - to jsem právě řešil před rokem a
půl. Motor nešel do otáček a neměl výkon, ale jezdit se s tím dalo.
Časování to bralo zřejmě z čidla vačky. Po instalaci nového čidla nešel
motor vůbec, ale chyba na diagnostice zmizela - přesně jako teď.
Vyřešila to inverze signálu, jako teď.

Samozřejmě mě napadlo, jestli to invertované čidlo na klikovce mě teď
nenutí použít invertované čidlo na vačce - myslím ale, že by motor měl
celkově rozhozené časování, problémy s výkonem a tak, to ale nepozoruju.

MALIČKO si myslím, že ten můj motor je nějaký vývojový mezičlánek,
protože má např. elektronicky ovládanou škrtící klapku a proměnné
časování ventilů, což nebylo úplně standardní. Mohl by tak mít i jinou
řídící jednotku...

JMN





Dne 18.1.2017 v 12:55 Tomas Chvatal napsal(a):
> Nevim jak konkretne u Nissanu,
> ale obecne neni cidlo VACKY vubec potreba pro nastartovani benzinoveho
> (NEprimovstrikoveho) motoru.
> Staci cidlo kliky.
>
> Bez vackoveho jede MPI v semisequent rezimu kdy vstrikuje 2+2 valce
> najednou.
> Navic benziny pri startovani nejedou ani v tom semisequent, ale jedou v
> batch modu
> a tam se vstrikuje do vsech valcu najednou. Po nastartovani se pak
> prejde na semi,
> pripadne na plny sequent (to pokud je a funguje to cidlo vacky).
>
> U Fordu Zetec+Duratec toto alespon plati stopro.
> Tam kdyz cidlo vacky odpojite a nastartujete, tak na chodu motoru
> nepoznate ze je odpojene.
> Jen se za par sekund zapise do chyb.
>
> s přáním hezkého dne / Best regards
> Tomáš Chvátal
> tchvatal na fordiag.cz
>
> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček" <jirry na centrum.cz>
> Komu: "konfera" <hw-list na list.hw.cz>
> Odesláno: 18. ledna 2017 9:56
> Předmět: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele
>
>
> Zdravím všechny,
>
> objevil se mi zajímavý problém na autě (Nissan Almera, benzín 1.5 MPI,
> rok 2004, motor QG15DE). Už jsem ho sice vyřešil, ale chci se na pár
> věcí zeptat.
>
> Za mrazu mi to špatně startovalo, diagnostika ukázala P0340 - čidlo
> vačkového hřídele. Když už se nastartovat podařilo, auto jelo naprosto
> normálně a po zbytek dne i skvěle startovalo. Další den ráno - to samé,
> špatný start, potom celý den vše OK. Takto několik dní v řadě.
>
> Koupil jsem tedy čidlo nové, s ním ale auto nestartovalo vůbec,
> diagnostika ovšem žádnou závadu nenahlásila. Po navrácení starého čidla
> start problematický (při -15 °C třeba napošesté), pak už vše OK. To jsem
> zkoušel opakovaně.
>
> Staré čidlo (sg1b000):
> http://www.usedecus.com/en/nissan/primera/engine-cam-crank-shaft-sensor-sg1b000-3613d-a29-630-b20/
>
>
> Nové čidlo (Delphi ss10932):
> https://www.zbozi.cz/vyrobek/snimac-otacek-vackove-hridele-delphi-df-ss10932/
>
>
>
> Výstupní signál čidla je 12V obdélník, podle výstupků na vačkovce dává
> ŘJ informaci o tom, který z válců v horní úvrati má zapálit. Moje úvaha
> tedy byla, že původní (vadné) čidlo posílalo signál správný, ale
> nespolehlivě, zatímco nové čidlo ho sice posílá spolehlivě, ale
> přenesené informace jsou špatné. No a co může být špatné na obdélníku...
> Udělal jsem tedy tranzistorový invertor a s ním "to funguje" už pár dnů
> úplně perfektně: dnes ráno -12 °C, start bez sebemenšího zaváhání.
>
> Úplně přesně totéž jsem řešil před 1,5 rokem u čidla klikovky, to zase
> určuje časování zapalování. Sváděl jsem to na chybu dodavatele (e-shop),
> nebo že jsem špatně hledal v katalogu. Nyní jsem čidlo kupoval jinde,
> klasicky podle typu auta, VIN, roku výroby, objemu a výkonu motoru - a
> zase špatně. Pravdou je, že ze tří nabízených alternativ jsem vzal tu
> nejlevnější.
>
> No a teď ty otázky:
>
> - Co dělám špatně? Ať prolézám cokoli, vždycky se dostanu na stejné
> výrobky a zdá se, že prakticky všechny Nissany mají ta čidla stejná,
> sice s několika katalogovými čísly (možná podle výrobců), ale vzájemně
> zaměnitelná. Mně na motoru ale nefungují, resp. fungují pouze s 
> invertorem.
>
> - Pokud tam nechám ten bastl, jak nejlépe to zapouzdřit, aby to bylo
> trochu "automotive"? Čidlo je přímo na motoru - mráz, horko, vibrace,
> slaná voda. Původní bastl jsem zalil tavným lepidlem a omotal
> vulkanizační páskou.
>
> Pokud by na motoru byla jiná závada (třeba vytahaný rozvoďák),
> předpokládám, že s oběma čidly by se projevila stejně a že bych
> pozoroval něco dalšího - snížení výkonu, vynechávání a tak. Motor jde
> ale jako hodinky, stejně tak šel i se starým čidlem - jen ten první
> ranní start za mrazu byl špatný.
>
> Domnívám se, že požadovat po prodejci výměnu čidla je zbytečné, protože
> to nové čidlo je funkční a podle všech dostupných informací je i určené
> pro moje auto. Předpokládám tedy, že mi nabídne jiné, ale vlastně stejné
> čidlo. Stejně tak považuju za zbytečné dávat auto do servisu, asi
> všichni víme, jak to chodí...
>
> Co myslíte?
>
> JMN
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list