<div dir="ltr">VW to ma take tak, je schopen jt bez cidla kliky treba obligatni 1.6 <br></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 18. ledna 2017 14:31 Tomas Chvatal <span dir="ltr"><<a href="mailto:tchvatal@fordiag.cz" target="_blank">tchvatal@fordiag.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Zapojené nemusí být čidlo na klikovce ...<br>
</blockquote>
<br>
To slysim poprve ze tohle nekdo umoznuje.<br>
Ono casovat zapalovani od cidla vacky neni zrovna bezpecne<br>
Prave vytahane rozvody = rozcasovani = mozny moc velky predtsih = detonace = poskozeni motoru.<br>
Obvzlast na motoru ktery uz ma variabil. vacky. 8-|<br>
<br>
Jak se to chova kdyz odpojite c.vacky v dobe kdy uz je motor ok / teply a normalne bezi ?<span class=""><br>
<br>
s přáním hezkého dne / Best regards<br>
Tomáš Chvátal<br>
<a href="mailto:tchvatal@fordiag.cz" target="_blank">tchvatal@fordiag.cz</a><br>
<br>
----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček" <<a href="mailto:jirry@centrum.cz" target="_blank">jirry@centrum.cz</a>><br></span>
Komu: "HW-news" <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
Odesláno: 18. ledna 2017 14:01<br>
Předmět: Re: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele<div class="HOEnZb"><div class="h5"><br>
<br>
<br>
JJ, to by dávalo smysl a zpočátku jsem si to myslel taky. S tím starým<br>
čidlem vždycky motor na chvilku (cca 1-2 s) naskočí a hezky běží, pak mu<br>
ale hodně zakolísají otáčky a často i chcípne. Okamžitě zahlásí chybu<br>
čidla (probíhající). Někdy to zakolísání ustojí a pak běží dobře, bez chyby.<br>
<br>
Když se start takto nepovede cca 3x, chyba se uloží jako trvalá. Když<br>
nakonec chytí a dobře běží třeba 5 s, můžu ho okamžitě zhasnout, pak už<br>
všechno funguje skvěle (nemyslím tedy, že by to souviselo s teplotou<br>
motoru, za pár s se tolik neohřeje).<br>
<br>
Při odpojeném čidle se to chová podobně s tím, že do normálního běhu se<br>
motor nedostane nikdy, vždycky se na chvilinku rozeběhne, potom chcípne<br>
a hodí chybu. Myslím tedy, že v batch módu jede, ale když do několika s<br>
nedostane údaje z čidla, chcípne.<br>
<br>
S tím novým čidlem motor sem-tam škytne, ale nenaskočí ani na chvilku a<br>
chybu taky nenahlásí. Řekl bych tedy, že ŘJ informace má, ale špatné.<br>
Zajímavé je, že neběží ani těch pár s v batch módu.<br>
<br>
Zapojené nemusí být čidlo na klikovce - to jsem právě řešil před rokem a<br>
půl. Motor nešel do otáček a neměl výkon, ale jezdit se s tím dalo.<br>
Časování to bralo zřejmě z čidla vačky. Po instalaci nového čidla nešel<br>
motor vůbec, ale chyba na diagnostice zmizela - přesně jako teď.<br>
Vyřešila to inverze signálu, jako teď.<br>
<br>
Samozřejmě mě napadlo, jestli to invertované čidlo na klikovce mě teď<br>
nenutí použít invertované čidlo na vačce - myslím ale, že by motor měl<br>
celkově rozhozené časování, problémy s výkonem a tak, to ale nepozoruju.<br>
<br>
MALIČKO si myslím, že ten můj motor je nějaký vývojový mezičlánek,<br>
protože má např. elektronicky ovládanou škrtící klapku a proměnné<br>
časování ventilů, což nebylo úplně standardní. Mohl by tak mít i jinou<br>
řídící jednotku...<br>
<br>
JMN<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Dne 18.1.2017 v 12:55 Tomas Chvatal napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Nevim jak konkretne u Nissanu,<br>
ale obecne neni cidlo VACKY vubec potreba pro nastartovani benzinoveho<br>
(NEprimovstrikoveho) motoru.<br>
Staci cidlo kliky.<br>
<br>
Bez vackoveho jede MPI v semisequent rezimu kdy vstrikuje 2+2 valce<br>
najednou.<br>
Navic benziny pri startovani nejedou ani v tom semisequent, ale jedou v<br>
batch modu<br>
a tam se vstrikuje do vsech valcu najednou. Po nastartovani se pak<br>
prejde na semi,<br>
pripadne na plny sequent (to pokud je a funguje to cidlo vacky).<br>
<br>
U Fordu Zetec+Duratec toto alespon plati stopro.<br>
Tam kdyz cidlo vacky odpojite a nastartujete, tak na chodu motoru<br>
nepoznate ze je odpojene.<br>
Jen se za par sekund zapise do chyb.<br>
<br>
s přáním hezkého dne / Best regards<br>
Tomáš Chvátal<br>
<a href="mailto:tchvatal@fordiag.cz" target="_blank">tchvatal@fordiag.cz</a><br>
<br>
----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček" <<a href="mailto:jirry@centrum.cz" target="_blank">jirry@centrum.cz</a>><br>
Komu: "konfera" <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
Odesláno: 18. ledna 2017 9:56<br>
Předmět: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele<br>
<br>
<br>
Zdravím všechny,<br>
<br>
objevil se mi zajímavý problém na autě (Nissan Almera, benzín 1.5 MPI,<br>
rok 2004, motor QG15DE). Už jsem ho sice vyřešil, ale chci se na pár<br>
věcí zeptat.<br>
<br>
Za mrazu mi to špatně startovalo, diagnostika ukázala P0340 - čidlo<br>
vačkového hřídele. Když už se nastartovat podařilo, auto jelo naprosto<br>
normálně a po zbytek dne i skvěle startovalo. Další den ráno - to samé,<br>
špatný start, potom celý den vše OK. Takto několik dní v řadě.<br>
<br>
Koupil jsem tedy čidlo nové, s ním ale auto nestartovalo vůbec,<br>
diagnostika ovšem žádnou závadu nenahlásila. Po navrácení starého čidla<br>
start problematický (při -15 °C třeba napošesté), pak už vše OK. To jsem<br>
zkoušel opakovaně.<br>
<br>
Staré čidlo (sg1b000):<br>
<a href="http://www.usedecus.com/en/nissan/primera/engine-cam-crank-shaft-sensor-sg1b000-3613d-a29-630-b20/" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.usedecus.com/en/nis<wbr>san/primera/engine-cam-crank-<wbr>shaft-sensor-sg1b000-3613d-<wbr>a29-630-b20/</a><br>
<br>
<br>
Nové čidlo (Delphi ss10932):<br>
<a href="https://www.zbozi.cz/vyrobek/snimac-otacek-vackove-hridele-delphi-df-ss10932/" rel="noreferrer" target="_blank">https://www.zbozi.cz/vyrobek/s<wbr>nimac-otacek-vackove-hridele-d<wbr>elphi-df-ss10932/</a><br>
<br>
<br>
<br>
Výstupní signál čidla je 12V obdélník, podle výstupků na vačkovce dává<br>
ŘJ informaci o tom, který z válců v horní úvrati má zapálit. Moje úvaha<br>
tedy byla, že původní (vadné) čidlo posílalo signál správný, ale<br>
nespolehlivě, zatímco nové čidlo ho sice posílá spolehlivě, ale<br>
přenesené informace jsou špatné. No a co může být špatné na obdélníku...<br>
Udělal jsem tedy tranzistorový invertor a s ním "to funguje" už pár dnů<br>
úplně perfektně: dnes ráno -12 °C, start bez sebemenšího zaváhání.<br>
<br>
Úplně přesně totéž jsem řešil před 1,5 rokem u čidla klikovky, to zase<br>
určuje časování zapalování. Sváděl jsem to na chybu dodavatele (e-shop),<br>
nebo že jsem špatně hledal v katalogu. Nyní jsem čidlo kupoval jinde,<br>
klasicky podle typu auta, VIN, roku výroby, objemu a výkonu motoru - a<br>
zase špatně. Pravdou je, že ze tří nabízených alternativ jsem vzal tu<br>
nejlevnější.<br>
<br>
No a teď ty otázky:<br>
<br>
- Co dělám špatně? Ať prolézám cokoli, vždycky se dostanu na stejné<br>
výrobky a zdá se, že prakticky všechny Nissany mají ta čidla stejná,<br>
sice s několika katalogovými čísly (možná podle výrobců), ale vzájemně<br>
zaměnitelná. Mně na motoru ale nefungují, resp. fungují pouze s invertorem.<br>
<br>
- Pokud tam nechám ten bastl, jak nejlépe to zapouzdřit, aby to bylo<br>
trochu "automotive"? Čidlo je přímo na motoru - mráz, horko, vibrace,<br>
slaná voda. Původní bastl jsem zalil tavným lepidlem a omotal<br>
vulkanizační páskou.<br>
<br>
Pokud by na motoru byla jiná závada (třeba vytahaný rozvoďák),<br>
předpokládám, že s oběma čidly by se projevila stejně a že bych<br>
pozoroval něco dalšího - snížení výkonu, vynechávání a tak. Motor jde<br>
ale jako hodinky, stejně tak šel i se starým čidlem - jen ten první<br>
ranní start za mrazu byl špatný.<br>
<br>
Domnívám se, že požadovat po prodejci výměnu čidla je zbytečné, protože<br>
to nové čidlo je funkční a podle všech dostupných informací je i určené<br>
pro moje auto. Předpokládám tedy, že mi nabídne jiné, ale vlastně stejné<br>
čidlo. Stejně tak považuju za zbytečné dávat auto do servisu, asi<br>
všichni víme, jak to chodí...<br>
<br>
Co myslíte?<br>
<br>
JMN<br>
<br>
<br>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
<br>
</blockquote>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a> <br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>