Re: [MECH] Brzdění motorem

Jaroslav Kotlaba kotlaba.hw na seznam.cz
Úterý Srpen 1 11:23:33 CEST 2017


Rodiče měli wartburga, ten měl volnoběžku na všechny stupně - tedy snad až 
na zpátečku. A volnoběžku jsme museli vypínat i když jsme občas auto 
potřebovali roztlačit.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Troller <patrol na sinus.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 1. 8. 2017 10:50:58
Předmět: Re: [MECH] Brzdění motorem 
"...Rozhodně ne pro každý motor! Vzpomínám na Trabanta, v němž jsem 
projezdil 
dětství a jinošství :-). Tam se nějak moc brzdit motorem nedoporučovalo, 
neboť nebyl tou dobou mazán (nedostatek směsi paliva a tedy i oleje) a při 
delším brzdění zejména na vyšších otáčkách by se mohl zadřít. 
Proto měli Trabanti i tzv. volnoběžku na 4. rychlostní stupeň - po uvolnění 
plynového pedálu vypadly ze záběru a otáčky jim klesly na volnoběh. 
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20170801/664baf12/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list