<html><body>Rodiče měli wartburga, ten měl volnoběžku na všechny stupně - tedy snad až na zpátečku. A volnoběžku jsme museli vypínat i když jsme občas auto potřebovali roztlačit.<div><br><aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Pavel Troller <patrol@sinus.cz><br>
Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>
Datum: 1. 8. 2017 10:50:58<br>
Předmět: Re: [MECH] Brzdění motorem
</aside><br><blockquote data-email="patrol@sinus.cz">...Rozhodně ne pro každý motor! Vzpomínám na Trabanta, v němž jsem projezdil
<br>dětství a jinošství :-). Tam se nějak moc brzdit motorem nedoporučovalo,
<br>neboť nebyl tou dobou mazán (nedostatek směsi paliva a tedy i oleje) a při
<br>delším brzdění zejména na vyšších otáčkách by se mohl zadřít.
<br>Proto měli Trabanti i tzv. volnoběžku na 4. rychlostní stupeň - po uvolnění
<br>plynového pedálu vypadly ze záběru a otáčky jim klesly na volnoběh. <br></blockquote></div></body></html>