Re: [MECH] Brzdění motorem
Petr Zapadlo
zapik na email.cz
Úterý Srpen 1 11:40:30 CEST 2017
Měl jsem taky wartburga a volnoběžka byla i na zpátečce - prostě byla
na hřídeli hned za spojkou.
A i když se vypla, tak motor moc nebrzdil, ten tříválec dvoutakt skoro
nekladl odpor a jen to zvyšovalo spotřebu, protože palivokvůli mazání
muselo jít do motoru i v okamžiku brzdění.
Petr
Dne 01. 08. 17 v 11:23 Jaroslav Kotlaba napsal(a):
> Rodiče měli wartburga, ten měl volnoběžku na všechny stupně - tedy
> snad až na zpátečku. A volnoběžku jsme museli vypínat i když jsme
> občas auto potřebovali roztlačit.
>
> ---------- Původní e-mail ----------
> Od: Pavel Troller <patrol na sinus.cz>
> Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 1. 8. 2017 10:50:58
> Předmět: Re: [MECH] Brzdění motorem
>
>
> ...Rozhodně ne pro každý motor! Vzpomínám na Trabanta, v němž jsem
> projezdil
> dětství a jinošství :-). Tam se nějak moc brzdit motorem
> nedoporučovalo,
> neboť nebyl tou dobou mazán (nedostatek směsi paliva a tedy i
> oleje) a při
> delším brzdění zejména na vyšších otáčkách by se mohl zadřít.
> Proto měli Trabanti i tzv. volnoběžku na 4. rychlostní stupeň - po
> uvolnění
> plynového pedálu vypadly ze záběru a otáčky jim klesly na volnoběh.
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20170801/d2604bf0/attachment-0001.html>
Další informace o konferenci Hw-list