jak nam opravili izolacni stav

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Pátek Listopad 18 14:57:05 CET 2016


Mno obavam se, ze ono to funguje prave v tech znackovych servisech v CR
trochu jinak. Mam par znamych ve znackovem autoservisu a jednou kdyz jsme
mirne slavili mi vysvetlili jak se to dela (delalo pred cca 3 lety,
pochybuji, ze nastala zmena). Cituji:
Vis, my tu makame za minimalni mzdu. Takze kdyz prijede zakaznik na vymenu
oleje, tak se toho oleje vypusti/doplni jen polovina. Ta druha polovina mi
zustane. Takze kdyz takhle "autorizovane" vymenim olej ve 2 autech, mohu
coby melouch (tedy poradne, pro zname) vymenit olej dalsi a prachy za olej
mi zustavaji. Nacez se pridal jeho kolega: jo, a uplne nejlepsi jsou auta
jako Tuareg (uz nevim s jakym motorem rikal). Ten pry ma 2 olejove filtry,
tak se vymeni jen jeden, ten druhy se pouze otre hadrikem aby vypadal
zvenku "jako novy" (kdyby se nahodou zakaznik stoura podival) A sef dilny
nic nevidi, protoze obcas melouchujeme pro jeho zname...
A podobnych postupu tam pal bezelo jeste nekolik:(
Marek


2016-11-18 14:44 GMT+01:00 Petr Labaj <labaj na volny.cz>:

> Nechci se nějak zastávat toho technika VW, ale nevytáhne on i ty zbývající
> 2 litry
> třeba nějakou speciální hadičkou a odsávačkou? Pak by byla pravda, že
> potřebuje
> "speciální vybavení" a nakonec i nějaké to know-how.
>
> Nicméně razím stejnou zásadu jako vy - pokud je to jen trochu možné, tak
> si vše
> opravuji sám, doma i v práci. A pokud přece jen placený servis, tak zásadně
> s nějakým předběžným rozpočtem předem.
>
> PL
>
> *********************
>
> Dne 18.11.2016 v 11:16 Dolansky napsal(a):
>
>> Od: Dolansky <hw-list na list.hw.cz>
>> Předmět: Re: jak nam opravili izolacni stav
>>
>> Zpráva:
>> Se zajmem sleduji toto vlakno a docela slusne se bavim.
>> Halaskty jako
>> "Nezlobte se ale servis je to , co zivi vetsinu firem"
>> "to je fakt fajn pracicka, cely den u mikroskopu."
>> "a to vse bez jakekoliv dokumentace , schemat atd."
>> "pry tam byly drahe dily"
>> "udelali jste to ze dne na den"
>>
>> Nejlepsi by bylo, kdyby to pan Rotter rozebral a zverejnil detailni
>> fotografie te celodenni prace s mikrospopem, pripadne senamm onech drahych
>> vymenenych soucastek, ktere jsou tak drahe ,ale pritom tak bezne ze je maji
>> skladem i kdyz nemaji dokumentaci ani schema daneho pristroje.
>> Osobne bych se vsadil, ze tam bude max propojenych par konektoru, nekde
>> preklemovana jedna vodiva cesta sire dalnice D1 a to bude cele. Kdyby
>> menili nejakou soucastku tak max vykonovy tranzistor niketra horentni ceny.
>>
>> Jak rikal pan Krucinsky servis je to co vetsinu firem zivi a tak my co
>> nechceme vetsinu fimem zivit, platit jejich zamestnancum psychologa po
>> "fajn praci" a ani neocenime pohadky o celodenni praci pod mikrospokem
>> jsme nuceni si servisovat vse sami.Doted jsem zil v domeni ze když to delam
>> bez schematu ztracim tim cas,ale jak se zda odborne firmy ta schemata take
>> nemaji :-)
>> Me nedavno zcela rozsekal nejmenovany servisni technik VW, kdyz znamenu
>> nabidl vymenu olej v automaticke prevodovce DGT za 6500Kc, doprovazel to
>> take hesly jako specialni drahy volej (1000Kc/l), blba prace, specialne
>> neskutecne drahe vybaveni, bez ktereho to nevymenite,slůožitá procedura atd.
>> No tak jsme koupili onen specilni velmi drahy olej (264Kc/litr v original
>> VW baleni, potrebujete ho 6l) filtr za 300Kc a pak speciani velmi drahe
>> vybaveni sestavajici z bezne PVC hadicky 2.5m plus jedne mosazne vodovodni
>> priruby.
>> Ta blba prace sestava v tom zaparkovat auto na rovine nebo ho rovne
>> zvednout, pak na prevodovce odsroubovat sroub , nasledne vysroubovat
>> plastobvou trubicku, pockat az olej vytece vratit trubicku, vymenit filtr a
>> pak za trubicku prisroubovat hadici a nalit olej tedy 5.15l oleje, parkrat
>> zaverglovat tim klacekm od prevodovky a vrati tam sroub. Nikdy jsme to
>> nedelali, zmakli jsme to pod hodinu a s nakady na to cele prislo na cca
>> 2200Kc.
>> Platit za hodinu , tedy méně než hodinu, prace lopady v VW servisu 4500Kc
>> prostě není normální zvlaste kdyz jak jsme prave zjistil tak v VW servisu v
>> nemecku tu samou proceduru udelanji za 130 Euro ale nejsou k tomu pohadky o
>> drhem oleji a specilanim vybatevi za ktere se holt musi take zaplatitt.
>>
>> Takze nic ve zlem, ja vim, ze je servis kolikrat blba prace a neni duvod
>> zakazniku cas neuctovat,ale stejne tak neni duvod uctovat zakazniku 4500Kc
>> za hodinu toho casu, zakaznik neni slepice, kterou je treba oskubat pokazde
>> kdyz jo chytime.
>>
>> Pavel
>>
>> P.S. Perlicka na zaver, kolega to auto koupil pred 5 mesici a ma
>> bezchyben vyplnenou servisni knizku, olej v prevodovce podle ni menil
>> autorizovany servis VW a presto v te prevodovce byla cervena ATF apalina ,
>> i kdyz do prevodovky patri zuty "speciani" a velmidrahy olej . Kdyz vytela
>> cervena ATF pokousel jsme se u VW zjisitt zda to lze michat a ikdyz  se
>> dotaz doslat az na nejvyssi mista nikdo nevedel (pri vymeme v prevodovce
>> zustavaji cca 2 l oleje, ktere nelze bez rozebrani z prevodovky vylit). No
>> pomhl kolega z ustavu maziv  a nastesti to neni problem smichat.
>> Cili pokud si zapaltite onen original servis nevite zda vůbec a co vam
>> tam ona lopata v VW naleje :-)
>>
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20161118/2fc3f3ee/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list